torsdag, september 19, 2013

THE SUN IS SHINING

Solen skiner i Seattle och livet är härligt då! Har hört att det regnar till förbannelse hemma (hehehehehhe), lite roligt med tanke på att jag bor i staden som är känd för att ha mycket regn, men igår hade jag kjol och linne på mig och njöt av värmen.

Vad gjorde jag mer igår, jo jag jobbade som vanligt på morgonen. Sedan promenerade jag ner till downtown och mötte Lovisa på Starbucks. Vi använde våra giftcards (Och insåg att vi blev lurade, var bara TIO YNKA DOLLAR på dem, istället för 15 som det stod. Besviken? JA!) och satt och pratade. Sedan gick vi runt på Nordstrom Rack och testade jackor och skor, drömde oss bort och önskade att vi var lite rikare än vad vi är. Men har i alla fall massa fynd där som jag är sugen att investera i när alla mina framtida utgifter för resor är förbi.

Sedan hade vi lunch tillsammans innan vi sa hej då och jag promenerade hem igen. Satte mig i Kerry Park en stund innan jag gick hem och sedan hämtade A på skolan. Skjutsade henne till en playdate och gick hem och åt innan E och min värdmamma kom hem. När jag slutade åkte jag direkt till Issaquah och trodde aldrig jag skulle komma fram i traffiken som är den tiden. Men en timme senare var jag utanför Majas hus, efter ett tag kom Ellen som  varit i Sverige på semester i 6 veckor (!! Så kul att hon är HEMMA igen!!) och vi försökte inse att Majas au pair-tid är över om ca en vecka, men det gick inte så bra, så vi pratade om andra grejer istället. Åkte hem strax före 10 och gick och la mig direkt.

Idag klev jag upp och jobbade som vanligt. Efter det gjorde jag lite tvätt och sånt, sen hann jag skypa en snabbis med Rebecka. Nu äter hon middag och jag hoppas på att få hinna prata lite mer med henne innan jag ska byta om och gå på Body Pump. I eftermiddag jobbar jag som vanligt, hade tänkt ge mig på ett intervallpass ikväll på treadmillen, men vi får se vad kvällen bjuder på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar