söndag, februari 23, 2014

FUTURE PLANS

Jag har haft en riktigt slapp helg, vilket har passat bra med tanke på att jag fortfarande återhämtar mig lite, men känns som jag är på väg back on track nu. Har lite ont, vilket inte är så konstigt, men annars mår jag bra. Har varit skönt att kunna sova gott och sova ut två mornar i rad nu, så jag känner mig utvilad och redo för en ny vecka, förutsatt att jag inte sovit för mycket och inte kan somna förrän sent ikväll.

Idag har jag slappat hela morgonen, sedan tog jag en lång promenad i det välkända Seattle-vädret (grå himmel, duggregn, blött på marken, strax under 10 plus sådär) med Lotta, var jätteskönt att vara ute och röra på sig lite, min säng är väldigt nerlagd just nu. Är så taggad att veckan drar igång imorgon och jag är påv äg tillbaks till vanliga rutiner, vara med tjejerna, träffa vänner, träna, det vanliga livet alltså. Jag ber att det kommer flyta på så resten av tiden nu, har varken tid, lust eller ork för mer sjukdomar eller andra icke önskvärda saker. Och tiden, ja den går fort nu. Kan inte fatta att vi går in på sista veckan av februari, att det är mindre än två veckor kvar tills jag fyller 21. Bara 3.5 månader kvar tills mitt au pair-liv är över. Panik blandat med spänning är vad jag känner över tiden som är kvar nu. Vill bara kunna ge allt jag har och göra det sista månaderna till bra månader, njuta och ta vara på alltid.

Men ju närmare tiden för mitt flyg hem kommer (som jag förresten har fått önska nu!!!!), kommer också ett litet pirr i magen av excitment för att komma tillbaks till Sverige och påbörja planera jag har där, som formar sig mer och mer. Just nu funderar jag på att läsa på komvux parallellt med vikariejobb som lärare (som jag hoppas blir av) till hösten, för att få behörighet till Polishögskolan som för tillfället är mitt mål att gå på inom de närmsta, tjaa.. 5 åren i alla fall! Hehe. Så mycket hinner ändras. Det är en idé som har växt fram senaste halvåret, tillsammans med en liten fundering på att bli lärare, så vem vet, jag kan ändra mig igen. Men just nu har jag inte ens möjligheten att söka in på Polishögskolan för jag gick Natur på gymnasiet, så läste aldrig historia. Det vill jag göra något åt, och passa på att göra det till hösten då jag vet att jag kommer att vara hemma. Vilket jag vet att jag inte kommer att vara till våren, och hösten efter det, tja vem vet var jag är då (även om jag har vissa suddiga planer och drömmar).

Har även börjat fundera på sommarjobb, vilket jag inte hade tänkt ha för jag har så mycket jag skulle vilja hinna med i sommar. Men med en skuld på 10 000 hängandes över huvudet på mig, och en förmodligen kommande utgift lika stor på samma jäkla sak, känns det som att jag borde åtminstone försöka få ett sommarjobb, för pengarna behövs. Men sedan vet jag inte vem som vill anställa en person som inte kan komma på en anställningsintervju för att hon inte ens bor i Sverige, och som inte skulle kunna börja jobba förrän i början på juli, men förmodligen inte kunna jobba längre än till mitten på augusti. Jag hoppas att hitta nån, men mina förväntningar är inte så stora. Men jag är nog ok med det ändå, för mina planer för sommaren blir lite annorlunda än tänkt om jag får ett sommarjobb.

Dags att sluta drömma sig bort. Jag har precis nattat tjejerna efter att sett på film, en av mina barndomsfavoriter, Landet för Längesedan (LILLEFOT!!). Tror de blev liiite rädda/ledsna när Lillefots mamma dör och allt sånt, men jag tror det kan vara bra att se också. Det var som sagt en av mina och syrrans favoritfilmer, och vi båda turned out pretty good in the end så. Nu ska jag kolla lite Suits tills mina värdföräldrar kommer hem efter en förtjänad datenight efter en vecka med en au pair som inte kunnat jobba hehe.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar