söndag, februari 09, 2014

MEET CHARLOTTE

Som de flesta städer gör här i USA slutade hela Seattle att fungera i helgen då det började snöa i lördags kväll. Det värsta var att det aldrig verkade sluta, det kom säkert en decimeter snö. Jag hängde hos Lotta hela kvällen igår, hon jobbade men hennes barn är äldre så de underhåller sig själva. Vi umgicks och åt middag, sedan skulle vi hämta hennes äldsta på fotboll, det gick bra att ta sig ner för Queen Anne-kullen, men på hemvägen var det kaos i trafiken, men vi slirade oss upp för backen och höll andan. Sedan hade vi lite snöbollskrig med hennes värdbarn. Vi kom fram till att det är mycket roligare när det snöar här än hemma i Sverige, för här uppskattar man det mer om det bara kommer snö nån dag om året, det blir mer speciellt än när man har konstant snö i flera månader. Vi drack te och spelade kort tills det var dags för mig att gå hem och lägga mig, vid ungefär samma tid som hennes värdbarn måste jag tyvärr erkänna. Ibland känner jag mig som jag blivit en gammal tant. Jag spendera en lördag kväll med att dricka te och spela kortspel och det är inte ofta jag är vaken längre än till 10, i fredags höll jag på att stupa av trötthet när jag släckte lampan halv 12.

Däremot kände jag mig idag som ett litet barn på nytt när snön fortfarande låg kvar på marken, jag textade Lotta och efter frukosten påbörjade vi bygget av Charlotte. Charlotte är en nanny. Hennes största intresse är att surfa och hennes högsta dröm är att få åka till Hawaii. Tyvärr har Charlotte börjat smälta nu ikväll då det varit plusgrader hela dagen (perfekt kramsnö för snögubbsbygge!!), men vi hoppas att hon får ett vackert after life i snögubbshimlen och fina vågor att surfa på där borta.
Resten av dagen har jag spenderat hemma hos Lotta (har jag sagt hur otroligt mycket jag ääääälskaaar att ha en av mina bästa vänner levandes bara två dörrar bort?? Jag har sån otrolig tur att jag har två bästisar så nära, en två dörrar bort och den andra bara några blocks bort!). Vi har ätit lunch, kollat på OS-repriser och spelat kort. Sanna kom över på eftermiddagen också när snön börjat smälta och hon kunde våga sig på att köra bil. Supermysigt!!

Sedan var det dags att gå hem och börja jobba, vilket jag gjort nu ikväll. Har nyss nattat tjejerna så nu ska jag spendera några timmar här framför datorn tills mina värdföräldrar kommer hem och jag kan gå ner och sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar