torsdag, februari 20, 2014

SURGERY, CHECK

Sängläge är intaget och med tanke på att jag ens skriver det här visar det ju att jag mår bättre än jag trodde! Än så länge dvs. Det ska ta två timmar innan anasthesian har gått ur min kropp. Ingreppet gick bra, hade velat ha ett kort på mig när jag låg där redo för operation, måste ha set hilarious ut. Hade feta glasögon på mig och en mask över hela näsan med syrgas i, massa sladdar och det vanliga man har vi operation. Fick lustgas och sedan sövdes jag och bara försvann. Men minns lite grann från ingreppet, vilket tydligen man kunde göra. Vid ett tillfälle när de satte in grejen i munnen som gör att käken öppnas och så har jag ett minne av att det gjorde ont/kändes obehagligt när de var där inne och skärde så jag började vrida och vända lite på mig. Men annars vaknade jag upp ett tag senare och fick komma till en liten säng och dit kom Madde och tog hand om alla mina papper och grejer jag fick (och om mig!), fick ispack och information, sedan drog vi på lite ostadiga ben till Bartells och hämtade mediciner och så hem till sängen.

Är heeelt bortdomnad i halva ansiktet, kunde inte prata riktigt i början för att jag inte kunde känna min tunga och läppar, vilket var skönt för då kände jag ingen smärta heller. Nu har smärtan börjat komma dock, men fortfarande helt bortdomnad, så vill inte veta hur ont det kommer göra när det släpper. Men jag har tagit min första dos medicin, tydligen så stark att jag kan sälja den på gatan enligt min värdpappa. Kanske ska göra det så jag får lite pengar efter dagens utgift, hehe!

Nu ska jag slå på en film och hoppas det slutar blöda snart så jag kan få vara utan massa gasbinda i munnen, känns inte så behagligt, men jag blöder ganska rejält så de behövs.. Tills vi hörs igen


2 kommentarer:

  1. Hej i juli ska jag åka iväg som Au pair och sitter och klurar på en lista närmare bestämt 100 saker att göra i USA. Hade nu någon sådan lista som du kan dela med dig av eller har då något förslag på vad man verkligen inte får missa? Tack på förhand! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hallå! vad kul att du ska åka som au pair :) jag hade inte en lsita direkt, men hade en ganska bra koll på städer och platser jag skulle vilja besöka, började läsa på ganska mycket om USA när jag bestämde mig för att bli au pair, och ännu mer om Seattle och närområdet när jag fick min matchning. Men som sagt, jag gjorde aldrig en lsita för jag visste att om jag gjorde det skulle jag bara bli besviken om jag inte hann med allt och stressad för att försöka hinna med allt. Utan jag hadre väl mer som en prioritering i mitt huvud vilka ställen jag skulle vilja besöka först och främst om tido ch möjlighet dök upp, och så såg jag på min au pair-tid som bara ett första besök av flera kommande i USA. Man vet liksom aldrig hur mycket tid och möjlighet man kommer att få till att resa innan man är här, och själv ville jag inte känna nån press om jag inte hann med allt jag ville. Men självklart hade jag kol på vad jag skulle vilja se, om jag fick chansen! Däremot hade jag en lista på saker jag ville göra/se i Seattle och närheten, saker jag visste att jag skulle kunna få göra, även om jag inte fick ledigt eller hade mycket poengar. Så de tär väl mitt bästa tips, stirra dig inte blind på hela USA, alla städe och ställen som finns att besöka. För dom är hur mpnga om helst, och du komme inte att hinna med alla, satsa på att planera en riktigt bra resemånad, oc hspara pengar tillden! Sedan glöm inte bort att läsa på om vad som finns att se nära där du ska bo, ta vara på dom ställena för jag kan garantera att det finns mycket häftigt att se där med! Lycka till :)

      Radera