onsdag, februari 05, 2014

SUPER BOWL PARADE

Idag har jag spenderat halva dagen i ett jag-fryser-så-mycket-att-jag-är-nära-till-döden-tillstånd i en folksamling på över en halv miljon människor på en gata i downtown för att få vara med om den häftiga upplevelsen att se Seattle Seahawks Super Bowl Parade. Jag hade till slut ingen känsel i mina fötter, och kommer säkert att få betala dyrt med en försämrad förkylning imorgon. Men vet ni vad. Det var så jäkla värt!! Jag fick se mina idoler, männen jag skrikit åt, hejat fram till seger, förbannat, älskat (speciellt deras armar har vi konstaterat), Seattles, om inte hela USAs eller till och med världens (!?), mest kända idrottslag just nu. THOSE GUYS I GOT TO SEE FOR REAL TODAY. Bara ett par meter ifrån. Asså känslan, skriken, glädjen, det går inte att förklara. Det var så sjukt häftigt och mäktigt. Som den idrottsperson jag är, är jag otroligt tacksam att fått vara med om det här, att fått bo i staden vilkets fotbollslag vann Super Bowl. Wow, är allt jag har att säga. Vilken upplevelse.

Resten av dagen har jag spenderat med E på fiol lektion och kvällen på Starbucks med Tess och Lottas sällskap. Jag tog faktiskt med mig kameran till paraden idag. Men insåg att den inte var laddad så batteriet dog i stort sett direkt ohc jag hatade mig själv litegrann. Men som tur var hade Lotta sin med sig, så här komme rlite bilder som hon knäppte och från kära google!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar