onsdag, januari 29, 2014

EAT A LOT OF VITAMIN C

Jag mår bättre idag, ingen feber men fortfarande snorig och hostig, har blivit bff med min nya astma-medicin som min värdmamma fixat och det funkade helt okej att jobba eftermiddag i måndags och vanlig arbetsdag idag. Släppte av tjejerna på skolan för en timme sen och nu ligger jag nerbäddad i sängen igen efter att ha gjort lite tvätt, det var veckans största ansträngning liksom! Jag hoppas att det ska sluta regna lite senare så jag kanske orkar ta mig ut på en promenad. Annars är det sängläge som gäller resten av dagen tills det är dags att hämta E på skolan, åka på fiol med henne, efter det åka och hämta A på dramaklass, hem och så har vi en liten lista på vad som ska hinnas med innan middagen, bland annat packning för imorgon åker vi till Snoqualmie tills på söndag, insåg det idag när jag fick en packningslista av min värdmamma, jag själv kanske ska börja packa också. Ska bli kul att åka massa skidor i helgen, men jag hoppas jag kommer må bättre än vad jag gör nu!

Igår fyllde min lillasyster och min värdpappa år, så det blev några grattis. Syrran fick ett paket med lite småsaker i. Jag och tjejerna har gjort en bok till min värdpappa som han fick, den var fylld med anledningar till varför vi älskar honom och lite foton och teckningar. Och det var det största som hände igår eftersom jag spenderade hela min dag i sängen. Har ätit upp en hel B&J och vet inte hur många koppar te jag druckit, och använt upp en hel rulle med papper för att snyta näsan och tog slut på en ibuprofen-burk igår! Ne, nu ska jag göra sista rycket och hänga lite tvätt innan det blir slappa järnet nån timme till. Vi får se om jag tar med datorn upp till stugan imorgon eller inte, har inte funderat på det ännu. Om inte, så skrivs det väl kanske något efter Super Bowl på söndag när jag är hemma igen (eller snyltar på Ellens dator). Tills dess, ät mycket c-vitamin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar