söndag, januari 12, 2014

HAPPY B-DAY ELLEN, GO HAWKS, GOODBYE LOVISA

Idag är det söndag och planen var att åka skidor idag, men det blev inget av utan istället ligger jag för första gången på jag vet inte hur länge, kvar i sängen klockan 11 på morgonen. Det var en evighet sedan jag sov ut sist, och det var otroligt skönt att kunna göra det idag, min kropp behövde det! Jag försöker kika ut genom glipan i rullgardinen från min sängliggandes position för att se om vädret tillåter en promenad eller om det regnar. Funderar på att antingen kliva upp och kolla eller smsa Lotta och fråga om hon kollat ut genom fönstret än, haha! Ska nog möta upp henne senare, annars har jag inga större planer fram tills jag börjar jobba klockan 5.

Igår började jag morgonen med ett tbt-pass. Sedan gjorde jag, Tess och Lotta entré hemma hos Ellen efter massa fixande, med en tårta, sång och ljus, hon fyllde nämligen 26 år, tanten i gänget hehe!
Malin och Madde var också hos Ellen, vi såg på fobollen, skrek och hoppade upp och ner och hejade fram Seahawks till en seger!!!!! Och laddar om inför fortsatt spel nästa helg. Det är något speciellt med amerikansk sport. Hela Seattle är med och hejar fram vårt lag, det blir som en stor gemenskap, och jag har aldrig upplevt det så stort hemma i Sverige. Så himla kul är det, att vi har gått så långt, och får nu gå ännu längre. Drömmen hade ju varit att gå hela vägen till Super Bowl, så sjukt häftigt det hade varit!! Men en match i taget, nu är det söndag nästa vecka som gäller! Go Hawks!!!
På kvällen hade Ellen bokat bord på Hard Rock Café för ett stooort gäng vänner. Vi firade henne med present från oss alla, och vi sa även hej då till Lovisa. Så det blev många kramar, många grattis och många hej då. Jag kommer känna av att det blir tomt utan Lovisa. Vi har träffats en kväll varje vecka de senaste månaderna och ibland spenderat hela helgerna fredag-söndag med varandra. Men som jag skrev tidigare, det är bara några månader kvar, sedan ses vi igen på svensk mark, tillsammans allihopa som umgåtts här i USA. Vilken fet reunion vi kommer att ha i sommar. Can't wait!

2 kommentarer:

  1. Är du nöjd med Cultural Care?
    Jag har hört både positivt och negativt om CC, därför tänkte jag fråga en au pair som är i USA nu. Hur har du upplevt det? Känner du att du har fått den hjälp du behövt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är jättenöjd med CC! Unde rmatchningsprocessen i Sverige tyckte jag att jag fick mycket hj'lp, att söka visum och allt var enbarnlek med all hjälp man fick från dem, och bra planerad resa med kontaktuppgifter till alla andra, bra tid på Training School osv. Här i USA har jag inte haft så mycket kontakt med dom, så kan inte uttala mig om det. Den man msest har kontakt med här är sin LCC, och där handlar det ju mer om vem hon är som person än vilken förening man åker med. Personligen ahr jag en superbra LCC som jag alltid kan prata med o mdet är något, har flera kompisar som behövt hjölp och fått jättebra hjälp av henne. Men sen har jag vänner iandra grupper som har jättedåliga LCCer och då får man såklart en annan syn på hela organisationen. Så jag kan bara tala för mig själv när jag säger att personligen rekomenderar jag CC, absolut! :)

      Radera