torsdag, januari 23, 2014

MY TICKET OUT OF HERE

Igår var det en sån där dag då det var fullt upp varenda minut från morgon till kväll och man har helt enkelt ingen tid alls att blogga! Började dagen med jobb på morgonen, sedan en lång skype med mina kära föräldrar, efter det sprang jag vidare till gymmet och pumpade lite, hem och snabbduschade och slängde ihop lite lunch som jag sprang över med till Lotta. Vi åt tillsammans och snackade skit, sedan började vi googla runt inför vår Grand Canyon resa, fråga mig inte hur men det hela slutade med att vi bokade en flygbiljett!! Helt sådär impuls blev det och helt sådär överdrivet jätteglad var jag när jag gick hem igen för att göra tvätt och städning innan jag hämtade E på skolan! Det var inte förrän lite senare då jag insåg att Lotta hade faktiskt bokat en tur och retur biljett, en biljett dit och en till biljett hem till Seattle igen, medans jag enbart har en biljett dit, ingen tillbaks. Det var då det slog mig, att nu har jag min biljett här ifrån. Början på min resa bort från Seattle och hem till Sverige igen. Bort från mitt liv här, min familj här, mina vänner här, allting. Det kändes bara så sjukt när jag insåg det! Spännande, men konstigt och sorgligt också. Nu är det alltså bestämt, fredag den 6e juni 6.35 pm lämnar jag mitt au pair-liv bakom mig och påbörjar min resemånad och nästa kapitel i mitt liv. Nervös? JA!

Jag spenderade i alla fall eftermiddagen med att pyssla lite med E, sedan hämtade jag A på hennes after school drama class som hon börjat med, jobbade en knapp timma till och sedan var jag off. Hängde lite tvätt, gick till Lotta och umgicks, hade middag med hennes värdfamilj, spelade kort med dem (gissa vem som vann!?) och sedan var det dags att gå hem och lägga sig. Somnade direkt och sov som en stock tills alarmet ringde klockan 7 imorse. Nu har jag släppt av tjejerna på skolan och det är dags att göra sig redo för en springtur och sedan en sväng ner till downtown. Verkar bli full rulle idag igen, men ikväll blir det slappa järnet till premiären efter uppehållet av Vampire Diaries, äntligen! Vet fler än mig själv som kommer sitta bänkad framför datorn ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar