onsdag, januari 08, 2014

KEEPING MY FINGERS CROSSED

Idag, och ett par dagar framåt, håller jag tummarna att jag inte ska bli magsjuk. Men oddsen att jag inte kommer bli sjuk blir bara sämre och sämre. I måndags blev Amanda magsjuk, kvällen innan hon skulle åka härifrån, och idag är jag hemma med A som blev magsjuk igår natt. Så mycket jag har spritat mina händer den senaste veckan har jag nog aldrig gjort sammanlagt i hela mitt liv! Men jag bara går och väntar på det nu. Men kanske jag har turen att vara den enda som inte får det. Bara kanske!

De senaste dagarna har jag inte gjort så mycket mer än att träna på dagarna och jobba på kvällarna. Ikväll kanske jag ska åka ner till downtown en sväng, men annars har det inte hänt så mycket den här veckan. Försöker göra mitt bästa med att komma tillbaks till träningsrutiner. Svårt att hitta en balans då jag inte vill gå ut för hårt i början, men ändå träna hårt. Jag tror jag har lyckats träna tillräckligt hårt i alla fall då hela min kropp skriker av träningsvärk. Så träningen är absolut igång igen efter mitt långa jul break, nu gäller det bara att öka upp protein-intaget igen och få mer sömn än vad jag fått de senaste dagarna.

Förutom att hoppas på att jag inte blir magsjuk hoppas det även på snö i bergen till helgen! I söndags hyrde jag skidor för säsongen, så nu får snön jättegärna komma så det blir lite åka av. Jag åkte väldigt mycket slalom när jag var liten. Men ju äldre jag blev desto mer tid spenderade jag med att spela hockey på vintern och mindre i backarna. Förra året var den första vintern sedan jag var barn som jag åkte mer än en eller två gånger på hela säsongen, och det var jättekul. Så ska bli ännu roligare det här året, med säsongskort och allt, barnen tar skidlektioner varje lördag så kommer alltid kunna åka upp med dem och har flera kompisar som också kommer åka upp varje helg. Sedan är minst två, kanske tre, skidresor redan inplanerade också. Ska bli kul att ha en aktivitet att hålla igång med, och komma upp till snön och bort från regnet här i Seattle några timmar varje vecka. För ja, nu har regnet kommit, och värmen med det. Men förhoppningsvis är det lite kallare i bergen nu så vi kan få lite snö där!

Har inte så mycket intressant i tankarna just nu, sitter mest och skriver för A sitter på sin blogg, så tänkte passa på att slänga upp ett litet inlägg på min med. Jag ska bli bättre på att skriva här. ska försöka i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar