lördag, januari 25, 2014

SKI WEEKEND

Klockan är halv fem på lördag eftermiddag och jag känner mig i stort sett redo att gå och lägga mig och sova! Är trött och slut i hela kroppen och förkyld, har jätteont i halsen och sov jätteoroligt igår natt för jag hade sån astma, svårt att andas och vaknade hela tiden av att jag trodde jag skulle kvävas. Var skönt när alarmet ringde halv 7 och jag fick kliva upp. En timme senare bar det iväg till slalombacken med min värdfamilj. Där mötte jag upp Nathalie och vi åkte slalom hela dagen lång. Så fantastiskt kul, är så glad att jag satsade på att åka mycket den här vintern och köpte säsongskort och allt. Det blev inte en superlång dag då tjejerna var ganska trött och slut vid 2-tiden, men det räckte för mig, för imorgon bär det av igen! Då åker jag upp med Lottas värdfamilj och bli borta hela dagen, lär komma hem lagom i tid för att slänga på mig lite någorlunda anständiga kläder och dra en borste genom håret innan det är dags för au pair-möte, årets putlock där även värdfamiljerna ska vara med. Så ikväll hade jag tänkt baka lite chokladbollar, tror Sanna ska komma över också och baka och mysa lite! Men nu ska jag faktiskt lägga mig ner och vila ett tag. Kanske göra mig en kopp ingefära te eller nåt, orkar inte att jag blir sjuk igen, har fått vara frisk knappt en månad. Vilken jävla förkylningsvinter. Måste sluta pussa på mina värdbarn. Fast ne, det skulle aldrig gå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar