onsdag, januari 01, 2014

HAPPY NEW YEAR

Märks att jag är tillbaks i mitt vanliga liv här i Seattle då jag aldrig har tid att blogga! I måndags och tisdags jobbade jag tiotimmarsdagar, på måndagen åkte jag direkt efter jobbet till Tess och myste med henne, åt god middag och sedan kom Madde också förbi en sväng. Igår tisdag var ju nyårsafton. Var tänkt att vi skulle hosta ett nyårsparty här hos oss, men mina värdföräldrar blev magsjuka så planerna ändrades. Jag jobbade till ca halv 5 sedan gjorde jag mig iordning och Torun kom och hämtade mig och vi åkte till Tess där gänget var samlat, åt middag och hade de allmänt trevligt. Tolvslaget firades in ute i skogen i Bellevue i det rikaste hus jag någonsin befunnit mig i. Herregud, kommer aldrig få vara inne i ett så otroligt dyrt och lyxigt hus igen. Vi hade en jätterolig kväll, försökte hålla kvar vid svenska traditioner som att gå utomhus vid 12-slaget och pussas, vilket vi lyckades införa denna kväll, men i övrigt hade vi en riktigt amerikansk nyårsafton. Och vet ni vad, den var riktigt bra! Hade tänkt att jag skulle skriva någon slags årssammanfattning här på bloggen med lite highlights över 2013, men sånt har man inte tid med så vi får väl se om det blir något inom nån dag, men borde fokusera på att skriva lite mer om min Sverige-resa.

Idag har jag varit ledig, spenderat dagen hos Abbe och sedan var jag, Madde, Tess och Lovisa i downtown hela dagen, åt lunch/middag och såg på bio. Nu har jag precis kommit hem till en magsjuk E. Båda mina värdföräldrar var sjuk i början av veckan och nu verkar det vara hennes tur. Kan nästan garantera att jag står på tur med tanke på hur mycket jag kramas och pussas med E på en dag, finns liksom inte en chans att jag inte kan ha blivit smittad.. Min värdfamilj första au pair har även kommit hit för att hälsa på en vecka, så har förmodligen två lätta arbetsdagar framför mig med en au pair per barn, hehe!

Nu ska jag nog lägga mig och läsa lite och sedan gå och lägga mig tidigt. Håll tummarna att jag inte ligger och spyr imorgon. Godnatt Seattle, godmorgon Sverige!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar