söndag, januari 05, 2014

MONEY DIET: ON

Var håller den här Malin hus kan man ju undra. Well, har haft ett par busy days lately. I fredags hade jag en lång arbetsdag som till största delen spenderades på zoo:et med tjejerna och Amanda (före detta au pairen som är och hälsar på), det har varit väldigt kallt de senaste dagarna men klarblå himmel och mycket solsken. Det känns inte som vinter, med undantag av kylan på kvällarna speciellt, utan mer som vår. Jättehärligt! Efter jobbet var det fredagsfys med Sarah som stod på schemat. Otroligt mycket folk på gymmet för att vara en fredag kväll, antar att det kommer vara så ett par månader nu när alla har gjort nyårslöften att de ska börja träna. Inte för att låta bittre eller så meeen, det är väldigt drygt med mycket folk och man får slåss om plats bland de fria vikterna och köa för maskinerna.

Började lördagen med ett kärt återseende med TBT-klassen på gymmet, sedan åkte jag till Lovisa och Tess på Mercer Island där vi njöt av det vackra vädret och det ännu vackrare sällskapet. Idag söndag, förmodligen sista dagen med sol då det ska regna hela veckan, passade det bra med en morgonpromenad och sedan en trip till ett outlet med Sarah och passade även på att hyra skidorna då jag hoppas på snö till helgen! Nu sitter jag hemma och börjar jag jobba snart. Har insett att om jag ska kunna göra allt jag vill göra det här sista halvåret, inklusive ha råd att resa någonstans på min resemånad, så är det dags att börja hålla i pengarna nu på riktigt alltså. The money diet is on!

Här kommer några bilder från i fredags






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar