tisdag, januari 14, 2014

NERD

Det här med att beställa saker online, ibland kan det vara det bästa som finns! Man kan ligga i sängen i sin pyamas och struligt hår och se så mycket fina saker man vill ha, bara ett klick så är de på väg till en i posten, hamnar utanför dörren och man måste bara bära in det och öppna. Man behöver inte åka nånstans, inte gå runt i en affär full med folk, inte leta runt bland massa andra saker, och lätt missa någonting. Det är ju helt fantastiskt! Men så kommer det såna här gånger som idag. Hade två stora paket levererade till lilla mig idag, ett med en slalomhjälm från REI och ett paket från VS. Jag blev så besviken på båda! Hjälmen jag beställt från REI var svart på bilden. Jag hade själv sett den i affären, men då bara i grått och alltså inte i svarta färgen jag sett på internet. Trodde jag. Det visade sig att bilden på internet visade helt fel färg, och den ljusgråa hjälmen jag sett i affären, var precis den jag hade klickat hem och fått i brevlådan idag, inte alls svart som den var på bilden. Samma sak var det med underkläderna från VS, helt annan färg, annat mönster, inte alls den passform jag trodde, bara fel. Så här har vi då nackdelen med internetshopping, när man inte får se varan innan man köper den. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra nu, lämna tillbaka (och spendera mycket mer pengar på att få en hjälm som ser mer ut som jag vill) eller behålla och tycka att det ser ok ut, men inte så som förväntat. Ska sova på saken!

Idag hade jag min första yoga class, som är min första klass i min sista serie av klasser som jag måste göra för att uppnå mina 144 timmar jag måste läsa för mitt visum. Det var helt ok, inte jättebra, men det är roligt att Sarah också tar den! Efter det tog jag en lång härlig springtur och på eftermiddagen har jag tagit A plus kompis på deras kör, och nu sitter jag här. Ska gå och lägga mig tidigt ikväll. Igår var skypedag och sedan ett pass på gymmet innan vi alla gick och såg på Es sista balettlektion för denna gång. Nu ska all energi läggas på gymnastik och fiol för henne, medans A har kör och gymnastik för tillfället.

Jag kan förövrigt meddela att jag har insett att jag är den största nörden i världen när det kommer till Vampire Diaries (ok, Lotta och Madde kan nog allt mäta sig med mig också med tanke på vad Madde har för bakgrundsbild på mobilen (och de heta diskussioner vi har om vem som egentligen är snyggast) och vad Lotta spenderar varenda lediga sekund med att göra (och vad hon drömmer om att göra varenda sekund hon jobbar) hehe). Jag har alltså börjat läsa böckerna nu när serien fortfarande har uppehåll (en vecka kvar!!), och jag kan inte slita mig. Igår kväll låg jag uppe en timme längre än planerat för att jag inte kunde sluta läsa. Idag när A hade kör satt jag utanför i en och en halv timme utan att lyfta näsan från boken, EN ENDA GÅNG!! Och allt jag vill göra nu är att fortsätta läsa (vilket jag ska göra så fort jag skrivit klart det här). Jag började jag läsa en bok igår, läste klart den idag och är snart klar med uppföljaren. Herregud liksom, kan lika gärna stämpla fast en stor nörd-stämpel i pannan på mig med en gång. Men jag vet att ni som förstår mig, ja ni förstår mig. Och ni som inte förstår mig, börja se, så kommer ni snart också att förstå mig. Behövs det ens frågas vilken sida jag är på

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar