tisdag, mars 25, 2014

BORING WEEKNIGHTS

Jag kan aldrig bli riktigt klok på mig själv när det kommer till det här med kläder. Förra veckan la jag en beställning på lite kläder inför sommaren från Forever21, det är billigt och även fast jag egentligen inte gillar de mesta av kläderna där så finns det en del snyggt. Jag gjorde ett par riktiga fynd och en del plagg var verkligen jättesnygga, fick allt som allt ett par shorts, tre fina toppar, en shortsdress, en kjol, ett baslinne, ett par sandaler, ett par träningstights och 3 träningslinnen för sammanlagt för 155 dollar (lite under tusenlappen i kronor), ja jag sa ju att det var billigt! Det var dock egentligen tänkt att jag bara skulle köpa vanliga vardagskläder, inga träningskläder. Men sedan hittade jag ett par ursnygga blåa träningstights och kunde inte låta bli, trots att jag redan bestämt att jag inte ska köpa några fler, och så tre riktigt snygga träningstoppar och det behöver man ju alltid och allt var så billigt. Så jag la till det, men de andra kläderna var ändå prioriteringen tänkte jag. Fick hem paketet idag och var jättekul för alla plagg utom ett var perfekta, precis som jag föreställt mig. Men sedan kom jag till träningskläderna och jag blev som ett litet barn på julafton. Jag förstår inte vad som är fel på mig, om jag fick bestämma skulle jag enbart köpa nya träningskläder och gå runt i dem hela tiden. Köper mycket träningskläder gör jag väl, men problemet är just att det inte alltid är ok att gå runt i dem utan jag måste ha lite vanliga kläder också. Nu babblar jag på om mitt största i-landsproblem just nu, köpa kläder jag behöver eller träningskläder som jag vill ha när jag egentligen inte borde köpa något alls, herregud..

Igår jobbade jag som vanligt. Det var 18 grader varmt ute (hör och häpna!!) och jag vaknade med en öm hals så bestämde mig för att inte stänga in mig på gymmet utan tog istället en lång promenad runt Lake Union och tänkte tillbaks på senaste gången jag gjorde det, snart ett år sedan och i sällskap med Madde som är på sin resemånad för tillfället. När jag hämtade tjejerna på skolan så stannade vi och lekte en stund och åt snack, sedan var det dags att åka till gymnastiken. Jag sitter där i en och en halv timme nu istället för två vilket är skönt, men rumpan gör ändå ont efteråt. Jag läser ännu en Nicholas Spark bok nu (jag är inte ett stort fan av romantiska filmer och böcker, och egentligen avskyr jag hans för det är bara för mycket gulligull och ödet och love at first sight och bara för mycket kärlek helt enkelt. Men jag kan ändå inte låta bli att fastna i dem och fortsätta läsa..) och jag satt som fastlimmad hela gymnastikpasset. Sista halvtimmen fick jag sällskap av E då hennes slutar lite tidigare, och då satt vi båda två och läste varsin bok, måste sett lite gulligt ut, båda med näsan i böckerna, hon halvt lutad mot mig och båda lika borta. När vi kom hem blev det middag och senare hade jag family meeting och gick och la mig.

Idag regnade det. Sen kom solen fram. Och så började det verkligen spöregna. Efter det kom solen fram igen. Nu regnar det. Riktigt vårväder! Efter jobb på morgonen stack jag direkt till gymmet och i brist på annat tränade jag mage, vilket jag aldrig gör. Jag tycker det är så tråkigt! Antingen kör man kroppsövningar, typ situps, plankan osv. Och då vill man dö efter en minut. Eller så kör man som jag gjorde idag, med vikter och maskiner och lite av varje, mycket roligare tycker jag, men då känns det istället ingenting. Så där är anledningen till att jag inte gillar det, antingen är det för jobbigt eller för lätt. När jag var klar tittade jag på klockan och insåg att jag varit där i 90 minuter, kom igen DET borde min mage känna imorgon! Efter lunch skypade jag med Tess, första gången sedan hon kom hem! Det var jättekul, kändes som vi knappt varit ifrån varandra. Saknar henne så mycket här och att bara kunna snacka när som helst, ses en stund på kvällen eller göra roliga saker ihop på helgen. Men hon hade det bra i alla fall, så det var kul att höra! Sedan tog jag mig en liten springtur i regnuppehållet innan det var dags att hämta E på skolan i spöregnet. Vi åt snack och pysslade lite innan hon åkte på sin fiol och jag var off. Nu har jag ätit middag med familjen, klockan är halv 8 och barnen ska börja göra sig i ordning för säng. Känner för att göra detsamma. Tråkiga vardagskvällar man har nu för tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar