söndag, mars 02, 2014

TRUE SUNDAY MORNING

Jag fotografera verkligen aldrig längre, så himla tråkigt jag vet! Men det finns godkända anledningar till det. För det första har jag ingen telefon som jag bara kan hala fram och ta ett foto när jag ser något häftigt eller om barnen gör något gulligt. Jag släpar inte runt på min stora kamera på samma sätt som många har sin iphone, tyvärr. Sedan så har jag ärligt talat inte så många saker att fota på. Hur ofta fotograferar man sin vardag egentligen? Skillnad är det ju om man reser eller gör något speciellt, om man flyttar till ett nytt ställe och upptäcker nya platser och saker hela tiden som jag gjorde när jag först kom hit. Visst, jag får fortfarande en impuls varje gång jag går förbi Kerry Park att jag borde ta upp kameran för att fånga den där vackra utsikten på bild, men jag gör det inte för jag vet att jag har tusen bilder på det redan. Helt legitima anledningar ja, men ändå, så tråkigt!

Jag har för tillfället en äkta söndagsmorgon, vilket innebär att sova tills man själv vaknar (bortsett från att man vaknar så fort man hör fotsteg ovanför sig från köket hehe), gå upp och äta frukost tills man spricker tillsammans med en bra bok, gå tillbaks till sängen och bara ligga och dra sig ett bra tag till innan man till slut klär på sig och gör dig iordning för att träffa sina vänner (jag är just nu fortfarande på den nummer tre, ligger och drar mig i sängen så länge jag bara kan!). Och det bästa med den här söndagsmorgonen är att jag inte behöver känns någon stress att jag måste dra igång dagen för den "tar inte slut" som den brukar göra klockan 5 när jag börjar jobba, utan jag är ledig ikväll för jag jobbade igår kväll.

I fredags hade jag en standard dag med jobb, skype, gym, mat, dusch, tvätt och andra sysslor, gymnastik med tjejerna, off, ner till downtown för att träffa kompisar, hem och sova. Igår valde jag att hoppa över slalom och gick istället till gymmet på morgonen och sedan var jag tvungen att åka till min bank för att få ett nytt bankkort för mitt har inte fungerat på en vecka. Visade sig att de redan hade skickat mig ett nytt, men till fel adress.. Men nu är det fixat så nu kan jag spendera pengar igen, vet inte om det är bra eller dåligt? Sedan umgicks jag med Sanna och Lotta tills det var dags för mig att börja jobba. Min värdpappa firades igår med att de hade hyrt en restaurang på kvällen och bjudit dit alla sina bekanta. Jag var där en stund med tjejerna men fixade en tidig efterrätt åt dem och sedan tog jag hem och nattade dem. Spenderade resten av kvällen i soffan med en film, The Book Thief, rekommenderas. Väldigt berörande film som utspelar sig under Nazityskland och handlar om en flicka som upptäcker böckernas värld. Brukar inte tycka om drama, ser hellre något spännande eller roligt, vill inte se en film som ger mig en klump i magen efteråt som den här. Men den här är verkligen sevärd, fick en att tänka till lite.

Nu ska jag ligga kvar en liten stund till under täcket innan det är dags att masa sig upp och göra sig redo för dagen! Dagens uppdrag är att hitta den perfekta partyskon, behöver en fin sko med klack, inte för hög, inte för smal, skon måste vara bekväm och ska kunna bäras av MIG (som hatar klackar, får ont i fötterna efter en timme i klackskor) en hel natt, faktiskt två hela nätter i rad, för det är vad jag ska göra till helgen. Kan ju fan inte gå runt i Las Vegas i converse, då lär de sparka ut mig därifrån. Jag, Sanna och Lotta ska bara semlor och ikväll vankas det eventuellt hot tub och filmmys hos Sarah. Det kallar jag en bra söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar