söndag, mars 23, 2014

SUN DAY (YOU GET IT? LOL)

Börjar med att uppdatera med ett par till bilder från igår från Isabelle
Idag har jag verkligen bara njutit av solen, och det belönades jag med av ett ansikte fyllt av nya fräknar och helt klart det område av min kropp med mest färg nu! Ganska kul när man jämför mitt ansikte med min mage. Började dagen med au pair möte på Top Pot, blev en kaffe och munk till frukost i trevligt sällskap. Det ligget bara ett block från mitt hus så efter det gick jag, Lotta och Julia (en ny svensk) till Kerry Park och hängde där i solen. Då märker man att det börjar bli vår och sommar igen, när man kan hänga där och njuta av Seattle. Det var riktigt gött som Lotta skulle kunna säga.
Som alla söndagar blir det aldrig något riktigt gjort om jag inte planerar det direkt på morgonen, för jag tänker alltid att ne men jag börjar jobba om några timmar så jag hinner inte det. Så när det var dags för Julia att gå hem och för Lotta att åka iväg och skydiva (!!!) så gick jag hem och bytte om och sedan gick jag på en promenad med min talbok (Levande Begravd, som du fixade åt mig när jag skulle flyga hem till Seattle pappa! Snart slut, du hade rätt, den är spännande hela tiden! Och shit vilka oväntade vändningar den tar. Hade dock velat höra den i originalspråk som den nörd jag blivit sedan jag började läsa engelska böcker. Blir så fejkat när det är översatt tycker jag, ända sedan jag läste en svensk bok översatt till engelsk här i USA).

Tjejerna hade en playdate över ikväll så blev inte så mycket jobb för mig mer än att servera MacnCheese, skjutsa hem playdaten och sedan natta tjejerna. Det var ganska livat och svårt att slappna av, E var fortfarande vaken när mina värdföräldrar kom hem för en timme sedan. Efter jag nattat tjejerna satt jag en timme och letade hiker, måste lägga upp mina sista helger bra nu om jag ska hinna med allt jag vill göra. Känns bra än så länge, börjar känna mig stressad, men inte panik stressad än. Vill inte planera in för mycket heller utan hitta en bra balans. Det jag vill är att spendera så mycket tid som möjligt med mina vänner och min familj här.

Nu är det dags att sova och ladda om för en ny vecka. Jag hoppas bara jag har lättare att somna ikväll än jag hade igår. Filmen Frozen är väldigt populär nu bland barna här som jag är säker på att alla andra au pairer är medvetna om. Mina värdbarn sjunger sångerna därifrån om och om igen, varenda minut. Och nu har mina värdföräldrar också börjat sjunga! Vad tror ni då det är som går runt i mitt huvud när jag försöker somna på kvällarna? "Do you want to buid a snowman? It doesn't have to be a snowman. Do you want to build a snowman?" eller  "For the first time in forever, there'll be music, there'll be light. For the first time in forever, I'll be dancing through the night" eller värst av allt "Let it go, let it go, can't hold it back anymore. Let it go, let it go." Allt detta med Es röst i mitt huvud. Lite gulligt är det i alla fall när de sjunger tillsammans i full hals, två helt olika toner och lika falskt båda två. Mina söta små musikalartister.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar