torsdag, mars 27, 2014

BANANA BREAD

Jag älskar att vakna klockan 6 på morgonen och vara utvilad! Och att riktigt måsta tvinga sig själv till att somna om en timme för det är faktiskt inte dax att kliva upp än. Jag klev upp strax före halv 8 och gjorde min standard frukost these days: i en katrull kokar jag upp 1dl oats, 2dl vatten, 2 äggvitor, 1mtsk chia seeds, massa frusna blåbär. Serverar med laktosfri mjölk och valfri toppning (VALNÖTTER!! mums). Sedan spelade jag fiol en halvtimme med E, eller det där lät lite fel, jag menar att hon spelade och jag satt och styrde upp det hela, fiolkunnig som jag är. (not). Men det är lite kul för jag kan faktiskt se noterna och veta vilken sträng och vart hon ska trycka ner fingrarna, spelade till och med en lite trullelutt en gång för henne, för det är exakt samma som för gitarr och de där noterna sitter inpräntade i min hjärna sedan 4 års gitarrspelande under låg- och mellanstadiet. Sedan hängde jag uppe ett tag ifall det behövdes hjälp men mormor och morfar skötte allting strålande.

Jag stack sedan på pyjamasparty hos Lotta. Vi bakade bananbröd (SÅ GOTT!!) och hängde framför tvn i våra degkläder. Brödet blev klart lagomt tills det var dags för mig att gå hem och äta lunch, smakade riktigt gott med en bit varmt bröd så smöret smälte till lunchen. Min värdmorfar höll med! Nu vilar jag magen inför en springtur om ett tag. Funderar på att fortsätta mitt bakhumör med en sats av något chokladigt men nyttigt för att stilla sötsuget. Tänkte också förbereda något smaskigt med kokosmjölk och chiafrön i kylen över natten för frukost imorgon. Tänk vad mycket man kan göra bara inspirationen slår till! (och man är ledig och har massa tid över!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar