lördag, mars 29, 2014

FROYO COMPETITION

Jag älskar att rivstarta lördagsmorgonen med ett stenhårt tabata-pass! Speciellt när man är sådär lite extra seg och trött och egentligen hade velat hoppa över träning, men så går man dit ändå och verkligen ger 110% i varje tabata, och idag var det extra kul då jag belönades med att känna att trots att jag gav allt blev jag ändå inte sådär tokslut som jag har blivit förut, trots att jaga ökade min vikt i både squats, rygg och biceps. Det innebär ännu mer vikt nästa lördag, så kul!! Bestämde mig även att jag ska ta tag i en av mina största svagheter: armhävningar. Jag har haft problem med min högra handled pga återupprepade stukningar och min vänstra axel är väldigt svag, så när det kommer till armhävningar gör det alltid ont och därför gör jag det aldrig och då blir det jobbigare när jag väl måste göra det. Senaste tiden har jag jobbat mer på mina axlar och nästa vecka när jag lägger upp mig nya träningsschema blir det fokus på att jobba upp de musklerna och min styrka i armböjen. Spännande och kul med nya mål!

Igår skulle jag spendera eftermiddagen med att sök jobb, blev lite sånt men sedan fastnade jag uppe hos tjejerna när de bakade cupcakes med sina morföräldrar och sedan hjälptes vi alla åt att göra en liten pinata tillsammans. När mina värdföräldrar kom hem hade vi alla shabbat tillsammans och åt middag, sedan fick A öppna sina paket från mormor och morfar, E fick också några, massa American Girl Doll-saker, tjejerna var helt lyriska, jättekul och fina grejer! Sedan hoppas jag efterrätten för att förbereda magen för kvällens tävling. Gänget möttes på Menchies på Mercer Island för att tävla om vem som kunde äta mest froyo. Efetr kl 9 får man ta hur mycket man vill för 5 dollar. Det svåra var dock inte att äta, utan att ta för sig så att det blev så mycket som möjligt. Det får ju bara plats till en viss gräns, sedan börjar det svämma över liksom. Torun, den mest välrutinerade i gänget när det kommer till att äta frozen yogurt, packade bäst och lyckades med att få den tyngsta portionen. Om hon lyckades äta upp allt skulle hon vinna. Gjorde hon det?? Trumvirvel.... Jajjamen, Torun utsågs till kvällens froyo-vinnare, grattis! Vi satt och umgicks ett bra tag tills det var dags att säga godnatt och åka hem. Rolig kväll som garanterat kommer att bli lite av en tradition.

Idag har jag inga stora planer direkt. Ska duscha och äta lunch nu, sedan ska jag träffa Sarah och Sanna, vi ska baka till Sams (Sarahs pojkväns) födelsedag och bara hänga. Sedan får vi se vad kvällen bjuder på. Imorgon drar vi av årets första hike, så hoppas på fint väder, jag är så taggad även fast det bara är en liten hike! Ne nu kurrar magen, ha en bra helg mina vänner
(bild från Isabelles blogg)
(och från Sanna, för självklart tog ju inte jag någon själv)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar