torsdag, mars 20, 2014

YAY ME

Jag har bloggat dåligt som vanligt den här veckan, jag ska försöka bli bättre då jag vill dokumentera mina sista månader här. Men det är väl just därför jag är sämre på att blogga också, jag sitter inte vid datorn lika mycket under dagarna för jag vill hellre ta vara på tiden och göra andra saker. Den här veckan har jag varit lite ovanligt duktig då jag faktiskt har använt min kamera lite, yay me!! Därför tänkte jag att jag måste skriva ett litet inlägg om veckan så jag kan få lägga upp bilderna. Men sen började jag tänka tillbaks på vad jag gjort i veckan och allt bara flöt ihop. Dagarna är för det mesta likadana, jag har mitt schema dag för dag vad jag ska göra, gå till gymmet, löpning, skype, duschning, tvätt och städning som liksom går på repeat. Har nästan blivit lite heligt och jag blir tokig när det störs och blir ändrat på! På kvällarna har jag varit riktigt trött och alltid släckt lampan klockan 10! Har ätit middag med min kära värdfamilj varje kväll. I tisdagd hade A kör, jag spenderade den tiden med att göra min budget för resemånad, och jag har haft ångest ända sedan dess. Har insett att jag inte får spendera så mycket mer pengar nu om jag ska ha råd, så tyvärr ska jag leva snålt fram tills jag åker. Försöka göra aktiviteter som inte kostar så mycket och inte äta ute och gå på starbucks för mycket. Sen fick jag ännu mer ångest när jag insåg att jag faktiskt måste spendera ganska mycket pengar på kläder och skor som jag bheöver innan jag åker hem, men jag har egenltigen inte råd. Jobbigt läge hela sitsen och det är det enda som snurrar i huvudet på mig nu!

I onsdags hade A uppvisning på det de har jobbat med på hennes drama class på onsdagar. Det var väldigt gulligt kan man väl säga, haha! De var inte så bra ärligt talat, men kul ändå. På kvällen spelade vi lite spel hela familjen, gissa vem som vann hehehhehe (för er som undrar, nej jag låter aldrig barnen vinna med flit. Det finns helt enkelt inte inom mig att göra det. Och hur ska de kunna lära sig att vinna om de inte måste kämpa för det? Men det betyder faktiskt inte att jag alltid vinner! Det beror såklart på spelet, och A är riktigt duktig.). Nu idag har jag ju redan skrivit om så det var visst inte så mycket mer än det. Imorgon blir det lite spännande, ska äta semla med två svenskor från gymmet! Jag har längtat efter en semla i flera månader nu. Åh, vad gott det ska bli!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar