måndag, mars 31, 2014

RATTLE SNAKE LEDGE

Vart tog helgen vägen? Det kan man ju undra, speciellt då jag hade en så lång helg, men ändå gick den alldeles för fort! I lördags hände inte så mycket mer, vi bakade och sedan dansade vi bort ett par timmar framför Xboxet, jag, Sarah, Sanna och Sarahs värdbarn var med på slutet också. Så himla kul!! Och svettigt. Jag gick hem och åt middag, sedan kom Lotta över och sen även Sanna. Vi spelade ett jätteroligt sällskapsspel som vi har här hemma. Det är ett samarbetsspel, så antingen vinner alla eller förlorar alla. Det här är andra kvällen vi tre sitter och spelar det och försöker vinna, men det går inte!! Vi har varit jäkligt nära ett par gånger och insett att mycket handlar om tur, vilka kort som dras osv, och om rätt spelteknik, vilket jag tycker vi jobbat fram en riktigt bra en! Vi tror att vi är för få spelare, man kan vara 2-6, så får ragga lite fler nästa gång och se om det blir bättre.

På söndagen ringde alarmet klockan 9 och det var dags för årets första hike! Vi var hela 8 pers som åkte iväg och hikade upp Rattle Snake Ridge för den vackra utsikten. I Seattle sken solen, vi hade lite regn, moln och isvindar. Så det hade kunnat vara bättre, och hiken var kort och kändes ännu kortare, men utsikten var fin och sällskapet ännu bättre så det var en bra dag. Sedan hängde jag i solstolarna tanför Café Fiore med Sarah en timme i Seattle-solen innan det var dags att börja jobba kvällen. Som sagt, den helgen gick väldigt fort!

Nu sitter jag med en tom tallrik och mätt mage efter en god lunch. Jobbade imorse, sedan tog jag en springtur och nu sitter jag här. Ska vila magen en stund sedan blir det axlar och armar på gymmet. Tjejerna har gymnastik idag efter skolan så ska ta en sväng förbi biblioteket också och plocka upp ett par böcker jag har på hold så jag har något att slå ihjäl tiden med. Och btw, termotern visar idag 15 plusgrader, allergin is killing me trots att jag käkar medicin som en annan knarkare och prognosen visar inget regn på flera dagar, wihoo








2 kommentarer:

  1. Hej! Jag heter Elise och jag går sista året på ett gymnasium i Luleå. När jag går ut till sommaren ska jag också att åka som au pair och därför valde jag som mitt gymnasiearbete (projektarbete) att kolla upp lite mer kring detta.
    I arbetet intervjuar jag olika människor som är/har varit au pair och jag skulle gärna vilja intervjua dig! Skulle du kunna tänka dig att bli intervjuad?
    Du kan också vara anonym i arbetet om det känns bättre men det är ingen annan än min lärare och medbedömare som kommer läsa rapporten kring arbetet.
    Hoppas jag får höra av dig, maila mig gärna på elise.lundmark@enp.nu så kan jag maila några frågor till dig! :)

    SvaraRadera