fredag, mars 28, 2014

PERFECT DAY OFF

Min dag har varit en perfekt ledig dag än så länge. Jag vaknade utvilad imorse utan något alarm ställt (om man inte räknar Es fiolspelande vid halv 9, men då hade jag ändå vaknat ett par gånger innan så var dags att vakna ändå), låg i sängen en timme till och drog mig bara för att jag kunde innan jag gick upp och lagade mig själv en jättestor god frukost: havregrynsgröt mixat med kokoschaigröt, två bitar bananbröd med peanut butter på, ett ägg med kaviar och ett till ägg på en knäckebrödsmacka med kaviar. Jag älskar att äta frukost! Efter det var jag proppmätt och gick tillbaks till sängen en stund, sökte runt lite på jobb så nu har jag litegrann att göra i eftermiddag, skicka ut cvn och grejs.. Sedan gick jag på gymmet och där var Sarah så hade trevligt sällskap att prata med i vilan också. Själva passet gick dock inte så bra då jag har haft ont i svanken sedan jag gjorde tunga marklyft för två veckor sedan och jag måste ha lyft fel där i slutet när jag var trött, för jag har fortfarande ont och idag var det baksida som gällde så gick lite tungt.

Däremot hade jag en liten pratstund med en av de snyggaste killarna på hela gymmet idag, och då insåg jag när jag gick hem sedan att mitt liv på killfronten är ganska dött och tragiskt för tillfället, om ett litet samtal på gymmet kan få mig att gå därifrån med ett stort leende på läpparna, bara för att det var med en snygg kille (som det knappt finns några av i den här delen av landet!! Tacka vet jag er svenska killar, visst ni ser alla likadana ut med samma typ av kläder och stil, men ni vet hur man gör för att se bra ut i alla fall. Här ser man antingen ut som en nörd, en gangster eller en sån här riktig amerikansk överviktig kille som spenderar ena halvan av sitt liv i tv-soffan med en fotbollsjersey på och andra halvan på drive-in på donken. Men då blir det ju såklart extra spännande de gånger en snygging passerar förbi. Och till skillnad mot Sverige där alla tjejer är skitsnygga, är man själv ofta bland de snyggare här vilket innebär att man faktiskt har en chans!) och inte en av mina äldre vänner så att säga (60+).

Nu ska jag i alla fall äta lunch och ta tag i mitt liv, sluta drömma mig bort och fortsätta med denna fantastiskt perfekta lediga dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar