torsdag, mars 20, 2014

RUNNER'S HIGH

Klockan är bara 10.30 men ändå har jag redan hunnit med en 9 km springtur, finns det något bättre sätt att börja dagen på? Jobbade morgonen, var själv med tjejerna och efter ett litet bråk i början gick det sedan hur bra som helst med två små änglar som var klar i god tid, vilket resutlerade i en promenad till skolan i morgonsolen. Vi bestämde att vi skulle göra något speciellt efter skolan bara vi tre också för det var så länge sedan, vädret får avgöra vad! Jag passade på att ta min springtur så fort jag lämnat av dem, så kvart över 9 var jag redan på språng, så skönt att ha det bortgjort.

Jag hade en helt fantastiskt bra springtur! Började med tunga ben och håll, ingen bra början. Men som alltid är det bara att springa igenom det, så det gjorde jag och blev belönad med att komma in i runners high riktigt fort. Det kan vara den bästa känslan i hela världen. När man känner hur lätt varje steg är, man har en jämn rytm, pulsen dunkar i öronen i takt med musiken och svetten rinner. Det är jobbigt, men man är i kontroll. När det känns som att ingenting kan stoppa dig, som att du skulle kunna fortsätta springa i all oändlighet. Och det gör du, minuterna går, kilometerna svischar förbi, men tröttheten kommer aldrig. Du kan bara fortsätta att springa, med ett leende på läpparna och solen i ögonen. Det är en av de bästa känslorna jag vet, och den hade jag idag, hela timmen. Det gick så bra att jag var tvungen att springa längre än planerat och spurta i uppförsbackarna i slutet för att ens känna att jag var tillräckligt trött för att stanna. Landade på 9 kilometer drygt, och i efterhand var jag lite besviken att jag inte visste det just då, för då hade jag lätt dragit av de där få hundra metrarna kvar till milen och känt mig fulländad. Men jag är nöjd ändå, en sån här tur kan ge mig energi för resten av dagen! Så då återstår bara frågan, vad ska jag göra resten av dagen när dagens träning redan är avslutad och det är inte ens dags att äta lunch än?

Det här skrev jag alltså halv 11 imorse, men sedan, klantig som man är, så postar jag det inte ens haha! Aja, kan ju uppdatera om att jag höll mig sysselsatt resten av dagen alldeles för lätt med lite plock här och där, lite ärenden till affären, promenad i solen och sedan satt jag i Kerry Park, lyssnade på talbok och njöt av den vackra utsikten ett bra tag I LINNE!!  Efter skolan åkte jag och tjejerna till University of Washington och satt mitt bland alla vackra blommande körsbärsträd och hade picknick och njöt av livet. Sedan klättrades det såklart lite i träden också innan det var dags att åka hem igen. Det var verkligen supermysigt! Vi brukade ofta göra lite utflykter då och då förut, speciellt jag och E när hon bara var i pre-school och slutade efter bara halva dagen, men nu finns det inte ofta tid till sånt då de går i skolan så länge och sedan är det ofta nån aktivitet direkt efter. Vi brukar ha nån dag då det inte är nånting på eftermiddagen, men då vill man ju passa på att vara hemma och ta ikapp allt som ska göras där och läxa osv. Så jag uppskattade vekrligen den här eftermiddagen, det är nog inte många såna kvar med tjejerna nu. Jag hoppas vi hinner några fler för det var jättekul! Jag lagade min första sufflé någonsin till middag och jag blev riktigt nöjd, enklare än jag hade trott var det faktiskt också, men sen blev den ju säkert inte den bästa man kunnat göra. Jag har haft en fantastiskt bra dag med mycket energi, allt tack vare den där springturen, det är jag säker på. Och just när man inte trodde att dagen kunde bli bättre så insåg man att det var torsdag kväll = Vampire Diaries, som jag har längtat!!! Två veckor, äntligen får man veta vad som händer. Så spännande, så nu måste jag gå och borsta tänderna så jag kan få krypa ner i sängen och se!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar