onsdag, mars 26, 2014

FRIDAY?

Klockan är 5 pm och jag har gjort helg! Eller nästan i alla fall, ska kliva upp imorgon på morgonen och spela fiol med E, men annars är jag nog off fram till söndag kväll. Och då kan jag väl inte påstå att jag gjort så mycket jobb ifrån mig idag. Jag jobbade imorse, sedan stack jag till gymmet och pumpade sönder mina axlar och  triceps, sedan körde jag intervalllöpning i 20 minuter med Sarah. Brukar alltid köra tabata, men kände att jag behövde chocka min kropp med något nytt. Så istället för att springa 20 vila 10, körde jag springa 40 vila 20. Och istället för att vila mellan varje tabata och köra tre stycken körde jag istället 18 på raken med bara två korta vilor. Svårt att jämföra vilken slags intervall som är bäst, båda tar sjukt bra. I slutet var jag helt död, vet inte vad som var värst, benen eller att jag knappt orkade hålla min kropphållning genom stegen då mina axlar skakade så från vikterna.

Det var skönt att gå hem i regnet. Sedan skypade jag med mamsen och papsen innan jag åt lunch, duschade och skulle precis åka och hämta tjejerna när Ama and Dampa anlände, så då åkte de och hämtade dem istället. När de kom hem så umgicks vi en stund, hade snack och sedan satte jag mig vid datorn ett tag och letade reda på tre recept som jag skulle vilja testa nu när jag har så mycket tid. En är ett brownie-recept med spenat och blåbär som bas, det andra på dadelbollar med smak av kola och chokladtäckta och så en nyttig variant av bananbröd. Jag älskar bananer har jag kommit fram till, i alla dess former! Bananbröd är en stor favorit, för att inte tala om bananchips, MUMS. Torkade bananer, bananer i gröten, bananer med nötsmör på (HIMMEL!), BANAAAAn.

Nu har jag nyss kommit hem från att skjutsat E och ama till fiolen. Snart är det middag och sedan ska jag träffa Sannis. Det känns som fredag, vilket det i stort sett är, SKÖNT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar