onsdag, juni 12, 2013

CHRISTMAS IN SWEDEN!?

Finns inget bättre än att gå och lägga sig med ömma muskler från ett styrkepass. Kommer att sova gott ikväll. Klev upp och jobbade tidigt i morse, sedan mötte jag Sarah på gymmet och var där riktigt länge, gick hem duschade och åt lunch innan jag hämtade E och en kompis på skolan för en playdate. De lekte i trädgården och jag satt i solen och tittade på, låter väl inte så kul men det kan vara kul att se barna leka faktiskt, haha! Om inte annat är det skönt i solen!

Strax efter 3 skjutsade vi hem Es kompis och sedan åkte vi och hämtade A och en av hennes vänner för ännu en playdate. När vi kom hem lekte de och jag började laga middag. Nu har jag nyss haft family meeting med mina värdföräldrar och kan inte låta bli att skriva om mina planer för den kommande julen. Ingenting är bokat och bestämt 100 procent än, men som det ser ut kommer jag att befinna mig på svensk mark TVÅ VECKOR vid jul!! Måste jag ens nämna att jag längtar?

Förövrigt så har jag äntligen tagit mig själv i kragen och läst klart första boken i Games of Thrones-serien (på svenska faktiskt!!), som jag började läsa ena halvan i somras innan jag åkte hit. Tack för lånet till min morbror Håkan, var väl inte planerat för den lilla boken att få följa med till andra sidan jordklotet, men det fick den! Och tur var väl det, för jag tyckte verkligen om den och har bestämt mig för att jag inte kan vänta med att läsa nästa bok på svenska när jag kommer hem, utan tänkte ge mig på den på engelska här. Var dock skönt att läsa en svensk bok för omväxlingens skull. I väntat på att den ska trilla in på bibblan två blocks bort ska jag ta och se första avsnittet i tv-serien. Kan inte tänka mig att den kan vara ens i närheten lika bra, men den är ju riktigt stor så måste ju vara hyfsad i alla fall. Återstår att se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar