söndag, juni 23, 2013

GOING TO HAWAII IN OCTOBER

Jag lever!!! Är bara för upptagen för att blogga.. Sorry för att jag verkligen varit sämst den här veckan, senast jag skrev var i onsdags, verkligen jättedåligt. Men slutet av veckan bara försvann, det är läskigt. I torsdags skypade jag som sagt med familjen hemma. Kände ett litet sting i brösten och kan härmed säga att jag för första gången sedan jag kom hit faktiskt har känt lite hemlängtan! De berättade om planerna för helgen då det var midsommar, och jag hade så gärna velat vara hemma.

Men bestämde mig för att inte deppa ihop över det utan så fort jag sagt hej då slängde jag på mig träningskläderna och bokstavligt talat sprang till gymmet och köttade sönder mina axlar och rygg. Var seriöst skakig i musklerna resten av dagen, så skönt! Impulspassen är av någon anledning bland de bästa passen. Sedan sprang jag (bokstavligen) hem igen, hoppade in i duschen, hoppade ut ur duschen, klädde på mig och började jobba.

E hade en playdate med ett annat svensk- och engelsktalande barn, vilket var jättekul! Vi gjorde ansiktsmålning och lekte batman och batgirl, och jag fick vara skurk. Hans mamma var också här så satt och pratade massa med henne medans barnen lekte och innan playdaten var slut hade hon massa info om au pair och hon blev riktigt sugen på att skaffa en hon med, kul!

Efter det kom A hem, vi hade lite tid tillsammans alla tre då vi bara låg och läste och myste innan vi hade middag och sedan lekte vi lite innan det var dags att hoppa i säng. Precis då kom min värdmamma hem och jag var off.

I fredags jobbade jag som vanligt på morgonen, släppte av E på pre-school och sedan min värdmamma på hennes jobb. Gick till gymmet, duschade, hämtade E och vi åkte för att kolla på As teateruppvisning eftersom det var sista dagen på hennes camp. Var jättekul att se, söta och duktiga var de.

Sedan vettetusan vad som hände med dagen, men helt plötsligt var det dags för sista gymnastiken för A denna termin och efter det var jag off. Åkte ner till downtown och mötte upp Tess. Lyckades spendera resten av kvällen på Forever21 82 dollar fattigare, näst sist ut ur butiken. Och jag och Tess som båda hatar att shoppa, stackaren, jag som har sån beslutsångest när de tkommer till att köpa kläder tvingade henne att vara där så länge.

Som om det inte var nog med inledde vi lördagen med att åka till U-village och gå loss på HM. Tess kommer nog aldrig sätta sin fot i en klädbutik tillsammans med mig igen. Lyckades vara där alldeles för länge och missade början på paraden som vi skulle se i Fremont. Har varit en festival där hela helgen, smockat med folk var det! Men vi hittade hyfsade platser och fick se en riktigt bra parad. Följde sedan efter den till Gasworks Park för fortsättningen.

Har aldrig sett så många nakna personer på en och samma dag, på ett och samma ställe, i hela mitt liv. En del av paraden var nämligen ett gäng nakna cyklister som hade målat hela kropparna (de flesta i alla fall) (och JA dom cyklade verkligen spritt språngande NAKNA!). Och sedan gick dom omkring där i parken, helt obekymrade, som om det var den naturligaste saken i världen. Nakna alltså! Man kunde inte låta bli att skratta liksom.

Och det var så härligt väder, man svettades ihjäl! Så självklart börjar folk klä av sig och bada i Lake Union! Haha, ja, vi hade det riktigt roligt där ett par timmar! Sedan åkte vi till Queen Anne och åt frozen yogurt och avslutade kvällen hemma hos mig med en film. Riktigt mysig dag!

Idag hade jag och Anna tänkt åka och hika, men det ville inte vädret utan det bestämde sig från att gå till en kanondag till en regndag. Så imorse promenerade jag ner till downtown och mötte Tess och Anna där. Vi gick runt lite i butiker, och jag köpte ännu ett plagg! Vettetusan vad som hänt, har inte shoppat såhär mycket sedan jag kom hit till USA. Vi satt på Starbucks ett tag och sedan gick Anna till frissan och klippte av allt hår!! Jag var tvungen att gå hem och jobba, men har sett ett kort och det blev jättefint. Blev sugen på att klippa bort allt jag med, så skönt med axellångt hår!

Som sagt har jag jobbat nu ikväll, no biggie, tjejerna var som två små änglar och kvällen svischade förbi. Som med all tid den senaste tiden. Blir nästan rädd för det går så fort. Vet inte om det är bra eller dåligt heller. Bara att det är.

Nu kan jag i alla fall officiellt säga att..... JAG ÅKER TILL HAWAII I OKTOBER!!! Har nyss bokat biljetterna så nu är det klappat och klart, no turning back! Har länge varit bestämt, men inte velat säga något officiellt förrän det var helt klart. Åker dit med min värdfamilj, och Tess hänger på, den 6e oktober. Vi kommer att vara i Kona på the Big Island tills den 9e, då åker jag och Tess till Honolulu på Oahu och är där själva tills den 14e då vi åker hem till Seattle igen. Ska bli superkul och ser fram emot det jättemycket. Hawaii var det första stället jag sa att dit ska jag åka, efter att jag matchat med min värdfamilj för snart ett och ett halvt år sedan. Och nu blir det äntligen av! Yay

Här kommer lite bilder från paraden som jag själv såklart inte knäppt utan Tess. Ett himla mycket snack om att jag ska bl ibättre på att fota oftare, men snackar ju om att jag ska blogga oftare också och vi ser ju hur det går med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar