lördag, juni 01, 2013

SAT. EVE. WORKING

Jag hade en period, speciellt tiden innan jag åkte till USA som au pair, då jag läste jääättemycket bloggar. Nu läser jag i stort sett aldrig, för jag har inte tid! Jag har knappt tid att uppdatera min egen för det finns så mycket annat kul jag hellre lägger tiden på, så att läsa andra folks bloggar prioriterar jag tyvärr inte så högt längre. Vilket är synd, för när man väl gör det är det så kul! Har lite dötid att slå ihjäl nu då jag jobbar, sitter nere och bara är tillgänglig ifall tjejerna vaknar, tills mina värdföräldrar kommer hem. 

Inte det roligaste att göra på en lördag kväll, men det är inte ofta jag har tid att bara surfa runt på datorn och ta det lugnt, så ganska skönt ändå. I alla fall, i ju med att jag har lite dötid att slå ihjäl började jag läsa ikapp på massa bloggar jag följer på bloglovin (Bland tusentals olästa inlägg, opps..). Vet inte var jag vill komma med det här, annat än att berätta att jag sitter och läser bloggar just nu och att jag vet att jag inte lägger ner tillräckligt mycket energi på min egen blogg för tillfället. 

Som sagt, det är lördag kväll och jag jobbar, vilket innebär att jag är ledig hela dagen imorgon! Just nu funderar vi på att åka och hika, men beror på om vi har bil eller inte, så vi får se. Igår gick jag direkt till Tess efter jobbet, promenerade dit i kvällssolen. Vilken skillnad det gör när solen skiner, livet blir så mycket härligare! Vi hade middag, svenska köttbullar som bara sånna som är ledig hela dagen har tid att laga (Tess alltså..) och en jättegod "svensk" sallad (kändes väldigt svenskt då det inte var några konstiga grönsaker som jag inte vet namnen på, utan allt klassiska som sallad, gurka, tomat, paprika, morot, majs). Madde kom över och vi hade svårt att bestämma oss mellan olika saker att göra, vilket slutade med att vi bestämde oss för bio ändå som hade varit grundtanken för kvällen, men hade missat de två första föreställningarna som vi egentligen hade tänkt gå på, på grund av att vi fick en impuls att göra något annat som vi ändå inte gjorde, och fick gå på den kl 11 istället, vilket innebar att det blev jättesent! 

Vi såg i alla fall Fast and Furious 6, helt ok, men under förväntan med tanke på att det var en F&F-film, levde inte upp till de andra. När den väl var slut var vi jättetrötta men bussarna hade slutat att gå och vi hade ingen lust att lägga pengar på taxi när vi lika gärna kunde gå, så promenera blev det. Tess sov hos mig, klockan ringde efter 7 timmars sömn för vad hade vi planerat att göra då. joo... Gå på bio! Haha, skojar inte. Vi klev upp och åkte tillbaks ner till downtown för att se Ironman 3, också helt ok, bättre än tvåan men ettan är bäst.

Vi köpte lunch och satt ute i solen och åt innan hon tog bussen hem och jag tog en promenad hem i solen. Älskar att bo på det avståndet jag gör till downtown, har jag kanske sagt det förut? Hehe. Det är i alla fall perfekt, det är väldigt nära, jag kan liksom gå dit lätt om jag vill. Men det är inte så nära att det känns som jag bor i stan, utan jag bor verkligen i ett villaområde som är väldigt familjevänligt och avskiljt. Det hade inte varit så avskiljt om det inte var för att det är på toppen av en enorm kulle och man har svettats ihjäl och fått ett litet benpass innan man tagit sig upp dit. I alla fall, väldigt centralt, men ändå avskiljt. Kan det bli mer perfekt än så? 

Kom hem, duschade och fixade innan det var dags att börja jobba. Jag och tjejerna såg på film, gjorde popcorn och varm choklad åt dem, vilken lycka! Nu har jag nattat dem och det är ett tag innan mina värdföräldrar kommer hem och jag är off. Som sagt får vi se vad morgondagen bjuder på, för tillfället är jag bara glad över att kunna kolla ut genom fönstret och fortfarande se blå himmel. Regnet får gärna vara borta nästa helg också, för då ska vi paddla kajak hela helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar