torsdag, juni 06, 2013

SUN: IN THE BOAT, AT THE PARK, ON FARMERS' MARKET

Känns i huvudet att jag har varit ute i strålande sol hela dagen idag, huden luktar sol och känns sådär stram som den gör efter en dag i solen. Hade en liten sovmorgon till halv 9 idag, klev upp och hade frukost då min värdpappa frågade om jag ville följa med honom och E en tur med båten. Jag hade planerat att packa inför helgen och ta en springtur, men båten lät mycket roligare! Så efter en skype med min kära familj åkte jag, min värdpappa och E sedan en tur med båten i Lake Union. Finns ju sämre sätt att spendera en torsdag förmiddag än att steka runt där!

När vi kom hem började jag jobba. Efter lunch promenerade jag och E till en lekplats där vi var tills det var dags att gå till As skola och hämta henne och en kompis. Men vi stannade där och lekte en timme efter skolan, promenerade hem och väl hemma lekte vi nagelsalong och jag målade alla tjejers naglar i regnbågens alla färger. Sedan tog jag A och E till Farmer's Market som är varje torsdag hela sommaren, första gången idag. Hann gå dit två-tre gånger förra sommaren när jag precis kommit hit. Vi åt mat, de sprang runt och lekte med kompisar och sedan åt vi glass, allt detta i den sköna kvällsolen omgiven av grannar och bekanta till bra live-musik.

Vid 7 gick vi hem och tjejerna hoppade direkt i säng utan minsta protest, så skönt! Dock ropade A nyss med skräckslagen röst: MAAALIIIIIN!!!!! Det var nämligen en pytteliten spindel på väggen. Tur att man själv är så orädd för spindlar då, not! Men sedan jag kom hit och fått uppleva bamsespindlarna här vs. minispiondlarna vi har hemma i Sverige var den lilla på väggen inga problem att ta bort och nu sover tjejerna och jag jobbar en liten stund till, tills min värdmamma kommer hem.

Har lite stressade känslor just nu för tiden går så fort och det är mycket som ska planeras och göras, för att inte tala om alla saker jag vill göra och alla personer jag vill träffa innan det är för sent. Försöker fokusera på en sak i taget, först och främst kommer kajak-turen i helgen, har inte ens börjat packa, bara lagt fram lite saker, så är väldigt stressad där och måste packa klart imorgon under dagen då jag är ledig! Är sjukt taggad i alla fall och håller tummar och tår på att vi får se några späckhuggare!! Skulle vara himla häftigt. Ska försöka hinna med ett blogginlägg imorgon innan vi åker, men vi ska nog dra så fort jag slutar vid halv 4 och jag mste packa klart först och främst så vi får se. Annars hörs vi nästa vecka, auf wiedersehen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar