söndag, juni 16, 2013

MIDSUMMER, STRAWBERRIES, GRADUATION

Har som sagt haft en fullspäckad helg! Hade jättetrevlig midsommarfirande (i förskott) hos Maja i fredags. Vi grillade och hade massa svenskt godis och sedan jordgubbstårta!! Vi hade några tävlingar och umgicks. Jättekul!

Kom hem sent med Tess som sällskap och vi klev upp tidigt på lördagen för att åka och plocka jordgubbar med min värdfamilj. Vi plockade nästan 100 pounds allihopa sammanlagt!! Var så sjukt mycket jordgubbar! Efter det åkte vi till en farm där det fanns massa aktiviteter som ponny-ridning och några karuseller osv. Hade jättekul!

Efter en snabb dusch hemma åkte jag sedan vidare till Merxer Island för Annas good bye-dinner som hennes värdföräldrar fixade. Riktigt amerikanskt stuk med hamburgare, pommes, milkshake och brownies. Var jättetrevligt! Sedan tke vi in till Seattle ett tag och vips så var klockan alldeles för mycket och det blev för lite sömn ännu en natt.

För imorse klev jag upp för att följa med min värdfamilj på tjejerna avslutning på svenska skolan för sommaren. Var så gulligt alla barnen sjöng och kändes nästan som att vara hemma i Sverige igen, fick till och med traditionell jordgubbstårta! Men jag hade huvudvärk från helvetet och kände mig inte alls kry så efter det åkte jag hem och har legat i sängen hela dagen sedan dess. Huvudvärken har gått över, men har fått ont i halsen och min värdmamma kom ner för ett tag sedan för att berätta att E har fått feber, så blir ingen skola för henne imorgon och en hel arbetsdag för mig. Gör inte så mycket, tror det bara är bra om jag får lite vila också. Håller tummarna att inte jag också blir sjuk utan att det bara är för att jag sovit för lite i helgen som jag inte varit så pigg idag. Behövde i alla fall inte jobba ikväll, utan bara latat mig. Sett på Games of Thrones, vilket faktiskt visat sig vara bra, men som jag trodde inte bättre än boken.

Har skrapat ihop ett par bilder från helgen! Men har inte lyckats knäppa ett enda själv som vanligt, ska jag skratta eller gråta åt mig själv?

Enda tävlingen det andra laget vann, Rebecka visslade först med munnen full av crackers!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar