onsdag, juni 26, 2013

SPECIAL DAY WITH A

Har haft en jättebra dag idag! Började jobba halv 8, åt frukost och gjorde iordning tjejerna sedan skjutsa vi E till sin pre-school och min och As dag kunde börja! Vi åkte först till ett ställe som hete Playdate som är som en stor lekpark inomhus med ett café, så föräldrarna sitter och dricker kaffe medans barnen springer omkring och leker. Perfekt dagar som denna då det inte går att vara utomhus pga regnet. Sedan åkte vi vidare till Michaels i Bellevue och strosade runt där en timme och drömde bort oss. Jag och A är så lika på det sättet att vi båda älskar att pyssla, så det var jättekul att ha en riktig pysseldag bara hon och jag, för E kan inte göra lika svåra saker som A kan. Därför gav vi oss på ett riktigt projekt idag med att göra ett hus till alla As fe-kompisar (i min barndom räckte det med att ha människor som låtsaskompisar, idag duger inte det utan nu ska det vara feer). Så vi inhandlade lite grejer på Michaels och jag passade på att köpa en scrapbook för det var 40 procent rabatt!

Vi åkte hem och gjorde svenska pannkakor tillsammans för lunch, både kul och gott. Sedan satte vi igång att pyssla fram till klockan 4 då solen kom fram och vi gick och köpte en bagel till A och lemonade som ett special treat, vilket var vääääldigt uppskattat. Sedan hämtade vi upp E som varit på en playdate. Åkte hem och visade henne vad vi pysslat med under dagen. När mina värdföräldrar kom hem gick vi ut och åt middag på 5spot. Sedan gick jag hem, bytte om och mötte upp Sarah på gymmet i nästan två timmar. Körde ett jätteskönt pass och nu ska jag duscha och sedan kika på en film eller läsa lite innan jag ska sova. Jobbar 8-9 imorgon och sedan 1-6 och då ska vi åka till ett vattenland utomhus om det blir bra väder, skoj skoj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar