tisdag, juni 25, 2013

SUMMER BREAK

Idag har vädret varit jättekonstigt! Imorse öste det ner med regn. Sedan när jag klev upp klockan 10 (lyckades somna om efter alarmet ringde halv 9 och missade att gå ut och springa med Sarah) så var solen framme. Så när jag började jobba klockan 1 tog jag båda tjejerna till Golden Gardens och där hängde vi i solen på stranden. Helt fantastiskt bra dag. Lekte massa i sanden, och det finns även en lekpark där, så vi lekte där med. Åkte hem lagomt vid 5 då solen gick i moln, och när vi klev ur bilen hemma så började det regna, snacka om bra timing!

Jag jobbade en halvtimme till, sedan gick jag på gymmet och körde ett body pump pass med Sarah. Tog en dusch och när det var dags att gå hem hade det såklar börjat spöregna igen, så var väldigt blöt när jag kom hem. Nu har jag ätit sen middag och haft family meeting. Och så var den här dagen också över. Den kändes jättekort, antar det blir så när man sover till klockan 10. Herregud, vet inte hur länge sedan det var jag sov så "sent". 

Jag var lite orolig inför sommarlovet, att jag jobbar mer än vad jag är van vid, speciellt nu när A inte har camp utan är hemma hela dagarna, att det skulle bli så mycket tid att slå ihjäl och att jag inte skulle ha saker att göra med tjejerna. Men hittills har det faktiskt bara känts kul att det är sommarlov. Som idag, vi var på stranden i 4 timmar (!!), båda tjejerna och jag. Hur ofta finns det ens en möjlighet till det under skolåret? Svar: Aldrig. Det är kul att kunna göra saker och inte känna tidspress över att nu ska vi åka och hämta A på skolan snart så vi hinner inte riktigt det här. Och att få göra saker med båda två. Imorgon har jag special time med A hela dagen, jag vet inte vem som är mest excited, hon eller jag! Ska hitta på något kul, låta henne bossa lite och ge henne 100 procent av min uppmärksamhet. Kommer bli en jätterolig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar