onsdag, juni 05, 2013

ONE WHOLE YEAR AGO

Varje gång jag ser alla bilder på Facebook från allas student idag (igår för er i Sverige) så går samma tanke genom mitt huvud, har det redan gått ett helt år sedan det var jag som tog studenten? Om ännu ett år är det min lillasyster Moa som tar studenten, och då är min tid som au pair över. Jag har svårt att föreställa mig det just nu.

Igår hade jag en jättechill dag! Hade lite sovmorgon sedan tog jag en lååång promenad i solen, skypade med Moa, hämtade E och tog henne till simning och sedan direkt till en kompis vilket innebar att jag hade en timme off innan det var dags att hämta A och en kompis på skolan. Så jag promenerade omkring lite i området där As skola är, men mesta tiden spenderade jag på en parkbänk med utsikt över Lake Union och the Cascades. Så. Vackert. Tess tycker jag är så konstig som har bott här nästan ett år men fortfarande tjatar om hur vackert det är här och hur mycket jag älskar Seattle som stad, men så är det, kommer aldrig komma över det, och det är jag glad över! Vill inte ta saker för givet, för som sagt, ett år går fort.

Sedan stannade jag på skolan en stund medans tjejerna lekte, vi åkte hem och jag gav dem snack och de lekte en stund tillsammans innan jag var off och åkte på min sista klass för terminen och faktiskt hela sommaren!! Egentligen är sista klassen nästa tisdag men jag jobbar kväll både nu på torsdag och nästa tisdag, så missat dem. Jag ligger så pass bra till med mina college-timmar att jag bestämde mig för att ta en paus nu över sommaren och inte läsa någonting. Känns jätteskönt! För jag har åkt fram och tillbaks till det där colleget varenda tisdag och torsdag kväll sedan jag kom hit, och hela kvällarna går verkligen bort. Nu kommer jag kunna gå på body pump-passen på gymmet varje tisdag och torsdag istället, och aldrig behöva vara tvungen att gå om jag inte vill.

Idag har jag jobbat nu på morgonen, sedan var jag ute på ett kort intervall-pass. Nu har jag ätit lunch och ska hämta E på preschool, funderar på om jag ska ta cykeln. Det är jobbigt att ha henne på the ride-behind (som en halv barn-cykel som sitter fast på min cykel så jag drar henne) i uppförsbackarna, men det är så skönt att cykla när det är så härligt väder! Sedan får vi se vad hon vill hitta på, jag skulle föreslå stranden men det gjorde jag i måndags också, och det var tydligen inte lockande så vi hamnade i parken istället för såklart är det hon som är bossen, inte au pairen, hehe!

Ikväll ska jag följa med på As skola, dom ska ha en redovisning typ, de har jobbat med fåglar, ska bli kul att se. Sedan får vi se vad resten av kvällen har att erbjuda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar