söndag, juni 30, 2013

PRIDE PARADE

Vilken svettig dag det har varit idag! Har varit så sjukt varmt att det varit nästan omöjligt att vara i solen, har gått, stått och suttit i skuggan så mycket som möjligt. Och det är verkligen inte likt mig, vill alltid sitta i solen och njuta, men det gick inte utan att dö idag. Vet inte vad jag och Sarah tänkte när vi bestämt oss för att promenera ner till downtown imorse strax före halv 11 för att möta vår LCC på Starbucks och skriva in oss för månaden. Vi badade i svett när vi kom ner, och vi gick halva vägen mitt på gatan där paraden senare skulle gå för trottoarerna var proppfulla. Var så otroligt nice att komma in till ACn på Starbucks och vår LCC hade redan tagit våra beställningar så hade en gratis iced soy vanilla latte som väntade på mig där, så gott när man var så sjukt varmt. Vi skrev i stort sett bara upp oss och utbytte några meningar sedan gick vi ut för att kolla på paraden.

Hittade några hyfsat bra platser och stod och kollade i ca 1.5 timmar innan vi bestämde oss för att det var tillräckligt och började promenera mot Seattle Center där det var en stor festival. Vi köpte något att äta, gick omkring bland allt folk och alla olika stånd. Plockade på oss så mycket gratis-saker som möjligt och hade jätteroligt! Sedan tog vi bussen upp till QA vid 3 och köpte glass på Molly Moons och satt på uteserveringen där i skuggan och åt, mums! Sedan var det dags för mig att gå hem och jobba. Men behövde inte börja än så satte mig här och skrev, men börjar snart. Bli väl middag och sedan natta tjejerna. Ska skriva ett inlägg om gårdagens hike innan jag går och lägger mig också! Har lovat Sarah att skriva på engelska också, vad gör man inte för sina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar