onsdag, december 19, 2012

ALL ALONE IN THE BIG, SILENT HOUSE

Då var jag här, alldeles ensam i det stora, och för en gångs skull tysta, huset. När jag klev upp halv 6 imorse och gick upp till köket sa min värdpappa åt mig att titta ut genom fönstret. Vad ser jag inte då om ett tunt lager snö på marken! Förvåningen (och förfäran!?) som uppstår. När jag en stund senare gick ut för att borsta bort snön på bilen insåg jag att det i själva verket var mer som ett par centimeters lager av vatten, snacka om slask alltså! Man blev dyngsur och det kändes inte så kul alls, föredrar regn framför den där kalla röran..

Men så fort vi åkt nedför Queen Anne Avenue och var nedanför kullen var marken bar och regn föll från himlen istället för flingor. Det är så man inser att jag verkligen bor på toppen av en kulle, en riktigt hög kulle! När vi var framme på flygplatsen och jag skulle säga hej då vägrade E släppa taget om mig. Man kan ju inte låta bli att fundera, kommer jag vilja åka hem om 8,5 månader? Nej, jag vill inte tänka så, det är långt dit, mycket kan hända!

Nu ligger jag i alla fall här i sängen, klottrar ner adresser på de sista julkorten som jag ska skicka iväg idag. Borde gå iväg och köpa frimärken så jag hinner med att posta dem innan kl 1 då brevlådorna töms här. Men jag orkar verkligen inte, är så sjukt trött. Kunde inte somna före 1 i natt och klev upp 5,5 timmar senare. När jag kom hem från flygplatsen höll jag precis på att somna om när mamma ringde på Skype, och nu känns det inte så smart att gå och lägga sig igen. Men jag har ingen lust att gå ut, skulle kunna gå till gymmet, men det orkar jag inte heller och känner att jag borde vila min hosta lite så jag orkar med de två passen jag och Sarah har planerat imorgon!

Så istället har jag gjort något jättekonstigt och jätteroligt. Håller på att uppdatera The Sims 3 Husdjur som jag faktiskt har på min datorn men inte spelat på väldigt länge, därför behöver det en låång uppdatering, haha! Ska bli jättekul, tror jag, att spela lite sims. Nördade det när jag var yngre! Vi får se hur länge det håller mig road.

Senare idag tror jag att jag ska slänga ihop en lussebullsdeg och en pepparkaksdeg så jag har något att bjuda min älskade familj på när de kommer (vilket bara är 5 dagar bort, GAAAH!!!). Halv 6 ska jag hämta upp Johanna och sedan Maja och vi ska åka till Ikea och handla det sista sakerna vi vill ha nu när det är jul. Har tänkt köpa en flaska glögg att bjuda ett gäng vänner på som kommer hit på fredag för en julmiddag. Alla ska ha med sig en maträtt från sitt julbord i sitt hemland. Undrar om någon annan än svenskarna kommer uppskatta glöggen? Hehe.

Om det inte blir alltför sent ikväll ska jag och Johanna göra lussebullar (om jag gör degen) och kanske lite knäck eller kola när vi kommit hem, spela julmusik och få lite julkänslor! Vilken lyx att ha huset för sig själv ändå. Men det är väldigt tyst här just nu, nästan för tyst utan några små fötter som klampar ovanför huvudet på mig (inte stora heller för den delen) och inga barnskrik eller skratt heller. Undra hur jag kommer känna mig ikväll när jag är ensam och det är alldeles mörkt och tyst. Nej, det ska jag inte tänka på nu! 50% kvar av uppdateringarna för Sims, wiho!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar