torsdag, december 06, 2012

TAGGAD INFÖR HELGEN

Sitter och kollar på länkar (från Rebecka, vem annars?) om en chokladbuffé i Vancouver som är rankad som världens bästa chokladställe. Vi är tre chokladälskare så kan nästan garantera att vi kommer sluta där antingen på fredag eller lördag, så sjukt gott det skulle vara!! Fredag, herregud, det är imorgon! Imorgon åker vi till Vancouver, äntligen! Jag är så taggad man kan bli, nästan för taggad för mitt eget bästa.

Idag är jag vanligtvis ledig hela morgonen, men eftersom jag är ledig halva dagen imorgon jobbade jag idag istället. Jag och E åkte ner till Seattle Center för att åka skridskor, slutade med att vi spenderade hur mycket tid som helst vid modelltåget de byggt upp där nu under the Winter Fest istället, det går igenom en hel by som de byggt. Finns hur mycket som helst att kika på där, E var helt trollbunden. Sedan åt vi lite och så var det ett uppträdande från en Middle School från Redmond som vi lyssnade på. En helmysig dag helt enkelt!

Nu är jag off tidigt, i vanliga fall sitter jag och äter någonting nu för att sedan åka på min klass. Men jag hade min sista klass för terminen i tisdags! 30 timmar bort gjorda, 42 kvar. Känns skönt, men tråkigt också för jag tyckte om klassen så mycket. MEN. Därför beslöt jag mig för att ta den igen på vinterterminen! Så i början av januari börjar den igen, och jag gör bort 30 timmar till på 10 veckor. Awesome!

Nu ska jag istället på gymmet och sedan åka ner till downtown med Sarah och göra lite ärenden och ta en kaffe. Ikväll kommer Rebecka hit och sover här, för imorgon går bussen till Vancouver 10.10 på morgonen och jag jobbar 7-9.30 am. Eftersom vi åker så tidigt kommer vi ha ett par timmar i Vancouver imorgon under dagen att gå omkring och spendera där någonstans, äta en riktigt fin och god middag ute, bara njuta av att vara ledig och att vara i ett annat land! Ganska häftigt att bara kunna åka över gränsen på ett par timmar (och helt plötsligt kunna dricka alkohol lagligt igen!!). Jag längtar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar