onsdag, december 12, 2012

VANCOUVER DAY 2&3

Lördag: Tvingade oss själva upp ur sängen då klockan ringde 9 am för att hinna med frukosten som serverades fram till 9.30. Vi lyckades dock inte få upp Seany ur sängen, ett mirakel att han lyckades sova igenom allt oljud vi gjorde ifrån oss, haha!

Sedan pallrade vi oss iväg mot en stor bro som gick över till Granville Island där vi hade tänkt gå omkring och kika. Slutade istället med att vi satte oss på ett Starbucks och tog bussen tillbaks till downtown för att vi inte orkade gå, haha.. Aja, en anledning till att åka tillbaks. En annan anledning är att vi ringde för att boka bord på choklad buffén som jag nämnde innan vi åkte. Men det var fullsatt eftersom vi var så sen med att boka, så där har vi ännu en anledning till att åka tillbaks snart, vi vill gå på världens bästa chokladbuffé och äta choklad tills vi spyr!!

Väl tillbaks i downtown gick vi runt lite på stan, sedan var vi på en galleria ett tag. Det är dock dyrare i Kanada än USA, och plus att, om jag inte minns fel, så är den kanadensiska dollarn lite högre än den amerikanska. I alla fall så gick vi vidare till en tysk julmarknad! Där gick vi runt och fick lite julstämning, och jag åt våfflor med grädde, såååå gott!!!

Kändes som att vi gått runt i hela downtown innan vi till slut går tillbaks hem till hostellet. Jag tog en dusch sedan hade jag och Rebecka mysig massage och efter det somnade vi allihop ett tag innan väckaren ringde och det var dags att tagga igång igen. Vi gick ut för ännu en god middag ute, jag åt lamkött och drack rödvin (måste jag ens försöka förklara hur gott det var!?) och så en white russian efter maten, åh vad tråkigt att komma tillbaks till USA och inte få köpa alkohol igen..

När vi höll på att fixa oss och började förfesta inför kvällen övertalade vi Seany att följa med ut ännu en kväll. Vi vandrade runt mer på klubbarna den här kvällen. Började på ett ställe där vi fick gratis inträde, det var kul dansgolv men inte så stort. Så efter vi dansat oss less gick vi vidare. Seanys kompisar från Australien var på baren i hostellet, så vi gick dit och hängde med dem. Det var då vi träffade killen som hade "Stay swedish bro" intatuerat!! Och så gick Johanna och jag vidare med dem till en annan nattklubb, Rebecka gick och la sig istället.

Natten fortsatte vääääldigt länge på lördagen, och det var lång inpå morgonenn innan jag och Johanna var hemma på hostelet igen. En lyckad kväll så att säga!

Söndagen hände inte så mycket. Vi skulle egentligen åka hem vid 5 pm men när vi insåg att det regnade kändes det lika bra att boka om bussen till 12, så efter lite pizza satte vi oss på bussen igen. Inga problem i tullen denna gången (förutom Rebeckas mystiska köp av ett nytt sån där vi pappersbit man fick i passet när man kom in i landet? Jättekonstigt)

Helgen tillsammans med mina två fina tjejer avslutades som den började, på McDonalds. Var det inte förra veckan vi skulle börja våra nyttiga liv? Eller vänta var det inte en månad sedan? Eller började vi den här veckan? Vettefan, orkar inte bry mig så mycket. Lever bara en gång, och har bara ett år i USA. Jag ska göra allt jag vill, och lite till!
Störde mig väldigt mycket på Vancouvers försök att vara lika awesome som Seattle. Jäkligt dåligt försök dock, Space Needle är tusen gånger finare. Dom har till och med försökt härma julbelysningen!! Kom på något eget... (Läses med lite ironi och glimten i öga osv (vill bara försäkra mig om att alla Vancouver-bor inte tar illa upp))

Behåller de flesta bilderna för mig själva, och alla galna bilder jag knäppt ligger förresten på min andra kamera som fortfarande har sin USB-kabel i Sverige. Men snart så får jag den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar