onsdag, december 05, 2012

MY 100th DAY IN THE US

Idag har jag gjort min 100de dag här i USA. Helt otroligt, mer än en fjärdedel av året har gått. Det känns som att jag nyss kom hit, samtidigt som det liv jag hade i Sverige känns som att det var flera flera år sedan jag levde. Jag känner mig fortfarande som "ny" här, men nu är det jag som är den som hittar till ställena downtown och visar runt andra "nya".

Det har hänt så mycket, jag har varit med om så många saker sedan jag kom hit. 100 dagar. Är det möjligt att bli en helt annat person på 100 dagar? Är det möjligt att växa och mogna så mycket som jag känner att jag gjort, på bara 100 dagar? Är det verkligen bara 100 dagar sedan jag åkte? Har det redan gått 100 dagar? Okej, jag ska sluta fundera så mycket, snart är jag i klass med Rebeckas tankar om tiden här och lär mig utantill hur många dagar jag har kvar och hur länge det är till halva mitt år gått (hon är extrem när det kommer till att ha koll på hur länge, eller rättare sagt kort tid, hon har kvar här, hehe).

Jag vet att jag skrev när jag varit här i en månad att jag inte visste om det kändes som en lång eller kort tid, jag skrev att det kändes som långa dagar men korta veckor. Jag känner likadant fortfarande, när jag ser på dagarna, allt jag gjort, då känns det som att jag varit här en evighet. Men ser jag tillbaka på all tid och hur fort det gått, då känns det fortfarande som att jag nyss kom hit.

1 kommentar:

  1. Hahahahahah jag förstår inte vad du menar... Men får ju panik att jag snart är hemma i mitt tråkiga svenska liv igen!!!! hehe varit här 142 dagar nu! guud, var jag här utan dig 42 dagar?? crazzyyy

    SvaraRadera