måndag, december 03, 2012

TIME FLIES WHEN YOU HAVE FUN

Tiden går fort när man har kul, inte konstigt att den här dagen bara försvann då! Efter jag hämtat E hade vi lunch och sedan åkte vi och köpte lite ingredienser för pepparkaksbak!! Vi gjorde degen idag så imorgon ska vi skära ut pepparkakshus som vi ritat mallar till och på onsdag ska de sättas ihop och dekoreras. Är så kul att få dela en av mina starkaste (och bästa) jultraditioner med mina värdbarn. Har så väldigt många fina minnen från varje jul då vi alltid åkt till mormor, jag, mamma och Moa och även min kusiner Felix och Linus och moster Ingela (och så kommer alltid morfar och pappa och Fredrik på eftermiddagen/kvällen och så äter vi middag tillsammans). Väl där har vi när vi var yngre gjort mest julpyssel av alla olika slag, men när vi blivit äldre har vi övergått till att bara göra pepparkakshus (kommer ihåg att vi till och med stöpt ljus något år!). Det kan omöjligt kännas som jul för mig om jag inte får göra pepparkakshus och lyssna på julmusik hos mormor, så det är tråkigt att inte få göra det i år. Men känns bra att få göra det tillsammans med mina värdbarn istället. Och har faktiskt lite planer på att övertala min kära familj att vi ska göra ett pepparkakshus på julafton när de kommer, bara för att, hehe!

I alla fall så lagade jag mat sedan, piroger och gjorde klart en soppa, som vi sedan tog med oss ner till Seattle Center hela familjen där vi åkte skridskor på is-rinken de har där nu i december och början av januari. Det var verkligen jättekul och så mysigt, åka skridskor tillsammans och äta soppa där nere. Ett sånt härligt ögonblick av lycka, gemenskap, livsglädje. Jag älskar min värdfamilj. Och jag är inte den som säger sånt lätt, slänger iväg ett "jag älskar dig" till vem som helst. När jag säger det så menar jag det verkligen.

Och det gör jag nu. Jag är så obeskrivligt glad att jag har hamnat i den här fantastiska familjen, att jag får vara en del av familjen. För det är jag verkligen, jag känner mig som hemma här, som en del av familjen. Jag hade aldrig kunnat tänka mig en bättre värdfamilj.
Min kusin Linus, jag och Moa för ett par år sedan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar