söndag, december 16, 2012

"HI.. SOOO... SOMETHING BAD HAPPENED"

Vad skönt det var att stanna uppe lite senare igårkväll för att skriva ett litet inlägg om början på helgen (så jag inte behöver skriva lika mycket idag), tills jag var tvungen att kliva upp imorse. Har varit så otroligt trött hela dagen idag. Och har fått lite av min jobbiga astma-hosta igen, båda tjejerna har varit och är förkylda, så där har vi väl förklaringen till det. Spelar ingen roll hur många apelsiner jag äter om dagen, de lyckas ändå smitta mig lite ändå!

Men det var så värt att kliva upp idag! Följde med min värdfamilj till Svenska Skolan för att kolla på tjejernas luciatåg. Så sött! Ingen jul utan Lucia, så enkelt är det, och nu har jag fått se det med. Och ätit min första lussebulle, och pepparkakor. Tomten kom till och med! Det var en väldigt kul morgon. Och jag fick träffa den nya au pairen som tagit efter i Malins familj, Anneli heter hon och hon är en jättehärlig person! Hennes värdbarn är också halvsvenska, så därför var de också på Svenska Skolan idag.

När det var slut åkte jag hem, och sedan tog jag bilen till Johanna för att baka kakor, Drömmar blev det, som vi skulle ha med på dagens au pair-möte. Anneli kom också dit och vi slog in våra presenter som vi köpt och också skulle ha med oss på mötet. Sedan plockade vi upp min au pair-granne Amanda och åkte till Annalena i Capitol Hill där mötet hölls idag.

Väl där fanns det tusen kakor (och 100 au pairer kändes det som, även fast vi kanske "bara" var 20-25)! Alla skulle baka ett dussin kakor var från sitt hemland och ha med sig, så fick man äta hur många man ville och sedan ta med sig så många man ville ha hem. Åt tills jag mådde illa, och så åt jag lite till. Gott var det, men känns ju lite sådär nu i efterhand! Sedan var det dags för ett slags julklappsspel. Alla hade med sig en present och alla gick hem med en annan present där ifrån, kort sagt. Jag hade med mig en rosa termos med blingbling på och fick med mig en VS body mist hem. Var väl helt ok, har redan fem stycken dock, så var väl inget jag behöver. Men den luktade gott!

Hade ett jättekul au pair-möte. Har så fina vänner som jag tycker om så mycket i min au pair-grupp, och det bästa är att jag har ännu fler utanför min grupp som är lika fina! Jag är lycklig lottad som är omgiven av så underbara vänner.

När jag kom hem igen, efter kört fel på dessa enkelriktade gator i bilkaoset, regnet och mörkret X antal gånger, började jag jobba för mina värdföräldrar gick ut på date night. Det började väldigt bra, tjejerna var så gosiga och gulliga. När jag sa att jag hade huvudvärk sa E "Jag hoppas du mår bättre imorgon Malin".

Men sedan när det var dags att lägga sig blev E lite bråkig och det slutade med att hon slängde igen sovrumsdörren jättehårt när jag och hon var där inne och A utanför. På något sätt lossnade en skruv från dörrkarmen och fastnade i dörren, så det blev som att dörren var låst pga skruven, men gick ju inte att låsa upp då för skruven satt fast. Så jag och E kom inte ut och A kom inte in! Det blev kaos, E börja tokgrina, både för att hon blev rädd och för att hon kände att det var hennes fel. A blev också rädd för att hon var själv där ute och vi kom inte ut. Och det värsta av allt var att jag hade inte ens mobilen på mig så kunde inte ringa någon heller.

Men som tur var så kunde A gå ner och hämta den och putta in den under dörren, så jag ringde min värdpappa (Hej, jo det är så här att något dåligt har hänt..) som ringde vår granne. A gick ner och öppnade dörren åt honom och han fick komma upp och slutade med att han bröt upp dörren. Så nu är en stor del av dörren lös och jag har skruven i min byxficka. Ingen av oss kommer nog stänga den där dörren på ett tag.

A sprang in i rummet så fort dörren kom upp och kramade mig. Hade lite svårt att få dem i säng efter det, och de har ropat upp mig nu efter jag lagt dem för att de inte kan somna för de är rädd för mardrömmar. Jag berättade för A hur man räknar får och sa åt henne att räkna till hundra och sedan ropa på mig. Haha, hon har inte ropat än så det lyckades nog få henne att somna!

Det har varit fullt upp hela den här veckan och jag har inte riktigt haft tid att sova ikapp efter helgen i Vancouver än. Så ikväll ska jag gå direkt i säng när mina värdföräldrar kommer hem. Två mer arbetsdagar, sedan kan jag sova hur mycket jag vill i fem dagar innan min familj kommer och hälsar på! Gah, kan inte fatta att de kommer om en vecka. Det är bara en vecka kvar!! Galet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar