fredag, december 21, 2012

CHRISTMAS PREPERATIONS

Sorry för dålig uppdatering, men jag har fult upp just nu med att njuta av att ha hela huset för mig själv, inte jobba och kuna göra vad jag vill! I onsdags låg jag i sängen större delen av dagen och bara njöt av att vara ledig och att alla andra jobbade, hehe. Sedan när Johanna slutat hämtade jag upp henne, var fast i trafiken hur länge som helst, hämtade upp Maja och så åkte vi till Ikea för att handla julmat. Prinskorven var slut. Julskinkan var slut. Kalles kaviar var slut. Kul! Köpte julmust för 20 dollar och åkte hem igen.. Det kändes lite tråkigt eftersom jag hade velat ha lite julmat att äta när min familj kommer. Men får hitta på något annat, köttbullar kan vi ju göra i alla fall.

När vi kom hem vid 10 pm ställde jag och Johanna oss och gjorde pepparkaksdeg, haha. Kom i säng vid 1 och fick sova ända till halv 11 på torsdagen. Sedan åkte jag och Anneli till Northgate Mall. Jag skulle köpa julklappar till familjen, slutade med att jag kom hem med ett par nya klackar och två par nya hörlurar, så mycket för att köpa julklappar!

På kvällen gick jag och Sarah på ett body pump pass och sedan kom Johanna över efter att ha inhandlat ingredienser till julbak! Vi började hela baket med att inse att vi glömt några saker, gick till Trader Joes men där fanns det inte, så vi åkte till Metropolitan Market istället. När vi kom hem och trodde vi skulle få komma igång med bakningen nästan en timme senare än planerat, insåg vi att vi glömt köpa jäst. Så Johanna pallrade iväg till Trader Joes medans jag duschade. /märk väl att i var på Safeway på onsdags kvällen och köpte ingredienser också!)

Sedan kunde vi äntligen börja kring 9 pm med lussebullsdegen samtidigt som vi gjorde pepparkakor. Jobbade på bra med det och när lussebullarna började åka in i ugnen var mer än hälften av pepparkakorna gjorda och klockan var 12. Så satte vi igång med kola och fudge. Vi skulle göra knäck också men när klockan var 1 och vi började med fudgen så kände vi att vi skjuter upp det till fredag natt istället. Det var ett bra beslut för klockan hann bli efter 2 innan jag skjutsade hem Johanna!

Stupade direkt i säng efter det och vaknade av sms på mobilen kvart i 11, det var Malin som ville skypa. Självklart klev jag upp och nu har jag skypat med henne ett tag. Trött men glad, saknar min goa tjej!!

Idag så står förberedelser på schemat. Ikväll kommer ett gäng au pairer över för att fira jul med mig! Alla kommer att ha med sig en maträtt från sitt julbord i sitt hemland, ska bli spännande att se hur många som lyckats laga något! Sedan ska vi ha lite lekar/tävlingar med jultema, mingla och umgås. Kommer bli ett stort gäng som kommer hit verkar det som, så jag måste röja upp i köket , förlänga bordet, ta fram stolar och allt annat som ska göras. Det är väl lika bra att börja! Fast herreminje vad sängen är varm och skön...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar