måndag, december 10, 2012

MÅNDAGKVÄLLSTANKAR

(Är rubriken verkligen bara ett ord? Jag har börjat bli så förvirrad när det kommer till sär- och ihopskrivning eftersom engelskan ALLTID särskriver orden, men i svenskan skriver man ihop orden väldigt ofta. Slutar med att jag särskriver på svenska och skriver ihop orden på engelska, vilket bara blir helt fel.. (Är särskrivning ett ord eller två, sär skrivning? Aaah, jag blir tokig... Jag som alltid varit så bra på rättstavning. Rätt stavning? Haha, ok nu skojade jag!)

Vet inte varför, men jag befinner mig i en period nu då den enda musik jag vill lyssna på är Ed Sheeran. Jag har alltid tyckt om hans mest kända låt, The A-team. Sedan när jag och Rebecka skulle åka på hans konsert började jag lyssna ännu mer på han och upptäckte fler bra låtar. Efter hans konsert var jag såld och har sedan dess lyssnat ännu mer och kan varenda låt nu känns det som. Bara en liten parentes såhär på måndagskvällen då jag jobbat non-stop sedan noon. (eller jag hade en liten paus, men då lagade jag vegetarisk nacho och åt med min värdfamilj!)

Dagen har gått fort, otroligt fort med tanke på att jag var så trött förut idag. Jag och E gick över till Sarah och hennes värdbarn för en playdate idag. Tjejerna hade så kul att vi stannade där ända till 3.15! Sarahs värdbarn hade en hel hoppborg på ett av rummen, och Majas värdbarn har en hel klätterställning i källaren, dessa amerikanska barn. Jag kan inte tänka mig att de uppskattar saker på samma sätt som jag gjrode när jag var liten. Att få hoppa i en hoppborg var ju som värsta grejen som man nästan aldrig fick göra, så när man väl fick göra det var det hur kul som helst. Känns inte som att det är lika speciellt om man har en hemma på rummet så man kan hoppa när man vill. Men vad vet jag, de kanske är lyckligare än vad jag var! Är glad att mina värdbarn har fått lite mer "svensk" uppfostran så att säga. De är verkligen inte som de flesta andra amerikanska barn jag har träffat, mycket creds till mina värdföräldrar för det! Är inte lätt alla gånger, men det kommer att betala tillbaks flera gånger om senare i livet, och även nu.

Lite babbel bara om vad som rörde sig i mitt huvud just nu. Sitter och väntar på att mina värdföräldrar ska komma hem när som helst nu, och bläddrar lite smått i min reseguide om USA med sidorna om San Francisco uppslagna! Jag och Rebecka bestämde oss just för att hyra cykel där nere tror jag, haha! Aja, borde skriva ännu ett inlägg om Vancouver. Det var ovanligt vad mycket jag bloggar idag, en trend jag borde fortsätta med kanske!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar