lördag, december 15, 2012

WEEKEND UPDATE

Jag har en jättebra helg! Igår tog jag E och hennes kompis på playdate till Bouldering Project, klättergymmet som E hade sitt födelsedagskalas på. Vi klättrade i flera timmar, var verkligen jättekul! Snacka om små apor till tjejer, klättrade som om de aldrig gjort annat. Själv fick jag blåsor i händerna, men kul var det och jättebra träning för hela kroppen. Sedan hämtade vi A, släppte av Es kompis och hämtade upp en annan för ännu en playdate, var jobbigt där ett tag med fyra ungar. Kommer aldrig skaffa fyra barn! Jag gjorde ansiktsmålning på alla tre när vi kom hem, väldigt uppskattat och kul.

Sedan firade jag både Hanukka och Shabbat med min värdfamilj och en annan familj som var över och firade och åt middag med oss. Efter det joinade jag Sarah på gymmet. Kände oss lite forever alone på gymmet klockan 8 pm en fredag. Men vi sprang lite, duschade och tog bussen ner till downtown för att se bio. Så äntligen har jag också sett Twilight! Helt ok. Var inte hemma förrän halv 1 på natten, död.

Klev upp strax före 8 am idag lördag, hade frukost och åkte ner till downtown för att träffa Mikaela, som jag var på Training School i New York samtidigt som, och hennes kompis, de bor i Portland och var här i Seattle över helgen. Så jag visade dem runt lite, Pike Place Market, första Starbuckset, Gumwall, lite lagomt turistigt sådär. 

Sedan var jag tvungen att åka hem igen vid noon för då skulle jag göra något jättekul med min värdfamilj för första gången i mitt liv. Trummvirvel.... För första gången i mitt liv, har jag varit på ballet! Vi åkte och såg the Nutcracker! Det var faktiskt väldigt kul. Konstigt dock att få en hel historia, eller hur man nu ska säga, "berättad" utan ett enda ord. Bara dans. Det var fint i alla fall, förmodligen inte sista gången jag ser en ballet. Och tjejerna fick ta ett kort med en av balletdansarna efteråt, orkar inte lägga in bilden på datorn nu, men kommer till veckan!

Efter det visade jag och Johanna Queen Anne för Portland-brudarna, åt på restaurang och visade såklart upp Seattles bästa sida från Kerry Park. Ett säkert kort, vackraste stället i stan på kvällen. Sedan avslutade vi en trevlig dag på Menchies!

Nu är jag död av trötthet, har fortfarande inte sovit ikapp förra helgen, har adlrig tid med sovmorgon här inte! Imorgon är det tidig uppstigning då med, ska åka till Svenska Skolan och se tjejerna uppträda med lucia-tåg, åh så kul det ska bli!

God natt Seattle, God morgon Sverige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar