söndag, december 02, 2012

SUNDAY AGAIN

Jag kan inte förstå att det redan är söndag igen, kändes som jag nyss satt här en söndagkvälls och skrev, men det var en hel vecka sedan. En vecka har gått som varit full av saker att göra, speciellt mycket träning, vilket har varit jätteskönt! Hoppas jag bara orkar hålla igång det.

Helgen har varit lugn, i fredags jobbade jag, hade specialtime med A efter hennes skola. Vi åkte till akvariet och hade en jättebra specialtime tillsammans där. Det var lite annorlunda att gå runt där med henne än med E. E är så liten så hon tycker inte det är så intressant, mest häftigt och tröttnar snabbt. Men A är verkligen intresserad och kan kolla på samma fisk jättelänge och prata om den osv, det var jättekul, kollade jättemycket på avdelningen om späckhuggarna i Puget Sound, såg en hel film om dem.

På kvällen åt jag middag ute med Johanna, sen gick vi runt lite på QA, tog en glass och så gick vi på bio och såg The Life of Pi i 3D, som var jättebra! Vi har en Siff Bio här på Lower Queen Anne, så det var nära och behändigt, och dom visar lite annorlunda filmer och inte de nya som visas på "normala" biografer.

På fredagen under dagen planerade jag förresten lite inför jul med mamma! Vi hade först tänkt åka över till Vancouver ett par dagar men nu ser det ut att bli en roadtrip till Forks, La Push, kusten och runt Olympic Peninsula, Port Angeles och Olympia istället. Är så sjuuukt taggad, ska bli så kul att äntligen få träffa dom igen!!!

I lördags var det Es födelsedagskalas för henne kompisar, på Bouldering Project som är ett klättergym! Ett rum med massa klätterväggar och golvet är en stor mjuk matta. Det var väldigt kul och uppskattat av barnen som fick klättra hur mycket de ville. Jag blev själv sugen så tror jag ska åka tillbaks dit nån dag och klättra lite med E kanske!

Sedan kom Maja på kvällen, vi satt på Starbucks ett tag, myste och pratade och sedan hyrde vi två filmer och hade ännu mera mys. Fire with Fire var jättebra, men sedan såg vi the Unknown som var verkligen hur dålig som helst, haha.. Fattade ingenting och den var inte läskig heller, bara konstig.

I morse mötte vi upp Rebecka och Johanna och så hade vi frukost på 5spot, vilket var aaasgott och så värt den långa tiden vi fick vänta på att få ett bord! Jag åt pannkakor med sirap och smör och så bacon på sidan om. Riktig jävla amerikansk frukost. Vi åkte ner till downtown sedan, gick runt lite och åkte till Capitol Hill för att gå på ett chokladcafé. Sedan sa vi hej då och nu sitter jag här vid datorn och ska snart börja jobba!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar