torsdag, november 29, 2012

TIDEN FLYGER IVÄG

Tiden flyger iväg just nu, det finns både något positivt och negativt med det, som det nästan alltid brukar vara. Det är bra för jag har så mycket som jag ser fram emot, nästa helg då vi åker till Vancouver och sedan jul när min svenska familj kommer!! Men samtidigt vill man aldrig att tiden här ska gå fort, vill ta vara på den korta tiden jag har här, och ju fortare det går desto fortare är allt över ju. (insåg just att fortare kanske inte ens är ett ord? Snabbare heter det, herregud jag har alltid sagt fortare, hela min värld rasade just samman!!)

Den här veckan har i alla fall gått supersnabbt! Det är redan torsdag, min kortaste dag, wiie! Varit nere i downtown nu på morgonen med Annalena, köpte ett par skor och två nagellack, pengarna försvinner alldeles för fort. Ska verkligen börja ta tag i mitt sparande nu (allt kommer dock ryka i Vancouver kan jag tänka mig och sen kommer jul, hehe kanske ska vänta tills efter jul!).

Dagarna har verkligen börjat blivit vardag nu och flyter ihop i varandra. Det som har varit speciellt den här veckan är att E fyller år idag!! 5 år, stora tjejen. Vi firade henne igår med hennes favoritmat (Mac'n Cheese, vad annars?) och så tårta och presenter. Igår bokade vi även bussen till Vancouver nästa helg, jag fick halva fredagen ledig också så jag och Rebecka kommer åka redan 10.10 am och sedan joinar Johanna senare, ska bli så kul!!!!

Annars då, har börjat försöka ta tag i det här med tärning och äta nyttigt (märk väl försöka), har lyckats ganska bra den här veckan än så länge. Förra veckans löpning varje morgon gav resultat och min kondition är bättre än vad den varit sedan jag kom hit, så försöker hålla igång den nu. Måndag och torsdag körde jag två löppass om dagen, ett på gymmet och ett utomhus. Känns riktigt bra och skönt måste jag säga, mina fötter tycker dock inte om det.. (jag över-pronerar) Så funderar på att införskaffa mig ett par nya löparskor, en utgift som jag nog kommer få vänta ett tag med.

Hann med en liten update i alla fall, nu ska jag jobba ett par timmar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar