onsdag, november 21, 2012

THE BEACH AND THE MALL

Jag har fortfarande inte löst mitt bildroblem, antar att jag kommer att köpa det där extra utrymmet, men har inte haft tid att göra det idag. Var upp 7.15 idag för min springtur som blivit en rutin nu, fick till och med mina värdföräldrar att hänga på trenden. Dom gick ut samtidigt som mig för en promenad längs stranden. Efter ca 30-40 minuter mötte jag dem första gången och innan vi var hemma igen efter en timme så sprang jag om dem igen, haha! Idag var förresten första dagen jag vaknade till en vit himmel istället för blå. Men det gjorde inte så mycket, det var behagligt väder att springa i och det var lite mindre folk ute och sprang. Huvudsaken var att det sprack upp senare och blev en riktigt fin dag!

Efter frukost följde jag med min värdpappa till ett utomhus-köpcentrum en bit bort, väldigt fancy. Huvudsaken med hans vilja att åka dit var Microsoft affären (som den Microsoft-nörd han är, han har försökt få mig att gå över från Google till Bing ett tag nu. Har inte funkat hittills, men kan inte neka att när jag gjorde det här testet mellan Bing vs Google "Bing it on" så fick Bing 5 av mina 5 poäng, hehe. Så länge jag använder mig av Google Chrome dock är det svårt att inte använda Google) där jag spenderade större delen av tiden med att sitta vid en Surface, deras nya surfplatta (har nyss kommit ut i USA, inte i Sverige än!). Jag är såld, vill så gärna ha en!! Funderar allvarligt på det med tanke på att min dator börjar få ett par år på nacken och sedan Moa fick sin Ipad har jag varit så sugne på en jag med. Men det ksotar pengar, skulle ju hyfsat "lätt" kunna spara ihop min lön men det är samtidigt pengar som skulle kunna gå till annat, som resande eller de nya löparskorna jag suktat efter ett tag också. Jag får helt enkelt börja hålla i pengarna, inte gå ut och käka dyrt så ofta och inte köpa onödiga saker. Vilket är svårt, väldigt svårt när man på ett sätt har pengarna att göra det.

Nåja, hann kika i några fler affärer också innan vi åkte hem och sedan vidare till beachen. Vi åkte till en strand i La Jolla, hela värdfamiljen och morföräldrarna. Det var så vackert där! Har massa bilder jag vill lägga ut, men kan ju inte det, tyvärr..

Efter det åkte vi hem, jag tog en promenad ner till stranden och satte mig för att se solnedgången. Så. Jäkla. Vackert. Åh!

Åkte med min värdmamma till ett mall i närheten efter middagen för att köpa andra delen av the Hunger Games, haha. Snacka om beroendeframkallande. Hoppas den är värd pengarna, men nu har jag något att göra på flygresan hem i alla fall. Som är redan i övermorgon..! Tiden går alldeles för fort och jag är inte så sugen på att åka hem till Seattle och regnet. Kan säga såhär mycket att.. San Diego, I'll be back! Frågan är bara, hur snart(!? sug på den ni!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar