måndag, november 05, 2012

STOR HEJ DÅ-MÅLTID

Kom nyss hem från ännu ett hej då, ikväll sa jag hej då till Johanna C som åker hem till Sverige igen på onsdag. Det var tråkigt, jag har bara känt henne ett tag, men jag tycker om henne! Vi gick i alla fall till 5spots  här på QA och åt middag ett par au pairer. Riktigt god amerikansk mat, och vilka portioner! Vi gapade när vi blev serverade och sa "Did we order like a two-person plate or something?" I mean, en tjej fick en hel jävla kyckling som sin portion. Kul var det i alla fall, och vi blev mätta. Jag har ont i magen, haha.. Kände att det var tur att jag var på gymmet med Sarah först, tror inte det gjorde så stor skillnad efter den där bamseportionen dock!

Jag ska försöka göra lite tvätt och städning nu, bädda rent sängen! För imorgon kommer städerskan, ja jag städar innan städerskan kommer, jag menar, hon skulle inte kunna städa här som det ser ut nu. Jag har kläder och saker överallt! Som vanligt. Sedan ska jag komma i säng tidigt, för imorgon ska jag kliva upp även fast jag inte börjar jobba förrän strax före 1. Varför får ni veta imorgon!
Det är förresten dax för det omtalade valet imorgon, det är ganska häftigt att vara här i USA under den här tiden faktiskt! Det är en så stor grej, alla pratar om det och en del är verkligen tokiga om det. 5spot låter en tillomed "rösta" när man går in genom dörren. Och på 7eleven kan man "rösta" genom att välja vilken kopp man vill ha kaffet i. I trädgårdarna ser man skyltar med namn på den man röstar på och flera gånger om dagen ringer folk i telefonen för att ställa frågor om presidenvalet. Ska bli spännande imorgon att se vem som vinner. Jag tror det blir jämnt, men håller tummarna!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar