tisdag, november 13, 2012

IKEA

Jag var ju som sagt på Ikea i söndags med Maja och Rebecka. och ååh, vad känslosamt det var!! När vi svängde in på parkeringen och jag såg Ikea-skylten började jag gråta. Vet inte om det var av lycka eller av saknad, en blandning förmodligen. Lite kul dock, och knäppt!

Men det var inte bara ledsna miner där. Det var jättekul att gå runt på Ikea! Jag fick verkligen en känsla av att vara hemma igen. Vilket var kul och skönt på ett sätt, men lite jobbigt på ett annat för att jag började längta hem lite. Men då menar jag inte att jag kände att jag ville åka hem, mer att jag kände att jag saknade att vara hemma med familjen för en kväll. Hemma hos min familj, en fredagkväll i soffan tillsammans allihop. Jag saknar dem, det gör jag, såklart! Men jag saknar inte mitt liv hemma så att jag vill åka hem, det här är mitt liv och mitt hem nu och jag älskar det. Det kom bara ett ögonblick där då jag kände att jag saknade hem hemma i Sverige litegrann. Och det var första gången jag kändes något sånt sedan jag kom hit.

Väl på Ikea åt jag köttullar (såååå gootttttt!!!), drack julmust (!!!!!), sprang runt i matavdelningen som om vi aldrig sett mat förut och packade på oss massvis med svenska varor och pratade högt på svenska och skrek "KOLLA HÄR!!" "ÅÅÅH DOM HAR DET HÄR!!" haha, vill inte ens berätta hur mycket pengar jag gjorde av med, och hur mycket av det som redan är uppäten.

Jag hade knäppt kort som jag tänkt lägga upp, både från ikea och huskies matchen, men jag har insett att jag inte har med mig någon kabel till min gamla kamera som jag använde då. Och minneskortet passar inte till datorn. Lyckat! Aja, förlåt för tråkiga inlägg utan bilder..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar