söndag, november 11, 2012

FULLT UPP I HELGEN


Jag har haft en jättebra helg! Har varit ledig hela helgen och hunnit med så mycket skoj. I fredags åkte jag och Sarah till Capitol Hill, en tysk tjej som heter Denise (som jag aldrig träffat förut) fyllde år så det var ett par au pairer hos henne. Det var Marco som bjöd dit mig och så var Annalena där. Det var en kul kväll, alltid roligt att träffa lite nytt folk! Jag sov hos Annalena med en annan tysk tjej Natascha och på lördagsmorgonen gjorde vi pannkakor och sedan åkte jag hem, tog en promenad och åt lunch med Johanna, duschade och sedan åkte vi ner till downtown. Gick på HM och köpt en klänning och en tröja, sedan kom Maja och Rebecka och vi gick till Huskies matchen!

Huskies är alltså namnet på University of Washingtons american footall-team. Så nu har jag gjort ännu en sak som jag ville göra när jag kom hit, sett amerikansk fotoll! Jag är en väldigt sportintresserad person och tycker om att kolla på det mesta idrotter, men amerikansk fotboll var inte som jag hade föreställt mig. Jag kommer ihåg att jag sa något i stil med "dom gör ett litet spel på 10 sekunder, sedan har dom en jättelång paus och byter ut alla spelare i 5 minuter för att sedan spela i 10 sekunder till". Och ja, det är ungefär så det är. Jag trodde det skulle vara liite mer fart, lite mer action. Men det var ganska segt och inte så mycket spel. Större delen av tiden var avblåsningar. Ärligt talat så var det minst lika häftigt att sitta och kolla på cheerleadersen, för att inte tala om bandet som spelade! Det var i alla fall en upplevelse, en riktig amerikansk sådan med folk i puliken som gjorde highfives med oss och en stor show om vilket bra land USA är i mittersta pausen, lättklädda amerikanska tjejer and all that. Tänkte trotsa och sitta ner när nationalsången skulle sjungas, men alla i hela arena stod upp. Allihopa. Så det kändes bara fel, även fast vi var stolta svenskar!

Det var i alla fall iskallt och vi höll på att frysa ihjäl när matchen var slut. Tog bussen till Issaquah och Maja, hoppade i hot tuben halv 1 på natten och gick i säng vid 3. En fantastisk bra kväll, men det resulterade i att vi inte klev upp ur sängen förrän kl 1 på söndagsmorgonen. Opps. Som tur var så var vädret inte så bra, det blev ingen hike som vi tänkt oss utan vi åkte till Ikea istället. Vilken upplevelse, den vill jag skriva mer om, men det kommer i ett annat inlägg för nu vill jag sova. Är trött och känner mig lite låg just nu. Bilder kommer förhoppningsvis imorgon, men å andra sidan väntar en 10 timmars jobbdag imorgon då båda tjejerna är ledig från skolan. God natt Seattle, god morgon Sverige!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar