söndag, november 18, 2012

HEY SAN DIEGO

Mitt första blogginlägg från Kalifornien, närmare bestämt San Diego!! Älskar känslan av att befinna mig på ett ställe i världen där jag aldrig har varit förut. Och tanken på att USA är så stort att landskapet kan skilja såhär mycket gör mig nästan vimmelkantig. Det här är så olikt Seattle, allt ser annorlunda ut. Det är palmer överallt, husen är helt annorlunda byggda, det är som att komma till ett annat land. Och tänk då på hur otroligt många andra olika klimat som finns i USA, det är som flera olika länder i ett och samma land. Det får mig att vilja resa runt här och se allt!

Men nu är jag i alla fall här till att börja med, i San Diego hos min värdmammas mamma och styvpappa. Dom bor bokstavligen bara ett par blocks från stranden, har inte varit ner där än men har ställt väckaren på 7 am och hoppas på att känna mig tillräckligt pigg när den ringer för en springtur längs stranden. Hur fantastiskt låter inte det!?

Det blev en tidig morgon idag, vi kom iväg i tid för ovanlighetens skull och bara för det var flyget försenat 1,5 timmar. Men det gick förvånansvärt bra ändå och flygresan var väldigt smidig och kort. Sov större delen av tiden och annars lyssnade jag på lite musik och läste the Hunger Games som jag äntligen har köpt! Än så länge är den bra, lika bra som filmen varken bättre eller sämre. Men sedan föredrar jag nästan alltid böcker.

Det första jag möttes av när jag kikade ut från flygplatsen var palmer och en klarblå himmel. Vi åkte direkt till en lekpark vid stranden, bara njöt av solen i ansiktet och vinden i håret. Ser fram emot morgondagen, att få vara ute i solen (jaaa, jag tycker om solen om ni inte börjat förstå det). Imorgon ska vi åka till San Diego Zoo också! Är så taggad på allt, tänk vad glad man kan bli av lite solsken!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar