måndag, november 26, 2012

LÅNG KORT DAG

Just nu känns det som att det blev söndag två dagar i rad eftersom jag jobbar kväll idag igen, har nyss slutat dock. Så det blev en lång dag idag, klev upp kl 6 am och var på gymmet 20 minuter senare, klapp på axeln! Började jobba 7.30 am, och inget speciellt hände då. Förutom att jag och A åkte och köpte present till E innan skolan eftersom hon fyller år på torsdag.

10.30 am snörde jag på mig löparskorna igen för en liten springtur/promenad längs Queen Anne Boulevard, det var så otroligt vackert väder idag! Himlen var klarblå och solen sken, men det var iskallt. Så det var skönt att springa och bli varm, och vilken utsikt jag sprang till. Oftast så är det molnigt borta vid Mt Rainier och Olympic Mountains även om himlen är blå över Seattle, men idag var det helt klart över Olympic Peninsula. Har aldrig sett bergen så tydligt, någonsin. Man såg varenda detalj, all snö, alla toppar. Så vackert.

Hade en liten bråkig dag till en början med E idag, men efter hon fått det ur systemet flöt allt på bra. Läste lite böcker, var ute och lekte, hoppade hage bland annat, lekte yoga, haha! Efter vi hämtat A hade jag en till paus då jag bara låg med datorn i sängen och vilade en och en halv timme innan jag började jobba igen. Lagade mat och vi åt middag. Fick betyget "Yeah man, this was good" av E, hehe. Nattning och så satt jag vid datorn i köket ett tag innan mina värdföräldrar kom hem.

Kändes som att det skulle bli en lång dag när ajg klev upp, speciellt eftersom jag klev upp så tidigt, men det var det inte. Har gått väldigt fort. Nu ska jag hänga lite tvätt och sedan försöka lägga mig. Imorgon blir det tidig morgon igen. Skulle egentligen börja jobba redan kl 6 am men min värdpappa sa nyss att jag kan komma upp 6.30 när han åker istället, 30 minuters extra sömn!!

Imorgon fyller min pappa år hemma i Sverige också, eller när jag tänker efter är det redan tisdag hemma. Grattis pappa!! (och grattis My om du läser min blogg! :) Blir en lång skype imorgon på min rast, garanterat! Har lite att planera inför deras kommande besök över jul också, wihooo.

God natt Seattle, god morgon Sverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar