tisdag, november 13, 2012

MÅNDAG OCH TISDAG

Inte som att jag har nå mindre fullt upp bara för att helgen är slut. Igår måndag var det Veterans Day här i USA vilket innebar att tjejerna var lediga från skolan och en 10 timmars arbetsdag för mig. Vi bestämde oss för att åka till en ishockey-arena en bit härifrån och åka skridskor, det var verkligen en höjdare! Vi var där hela förmiddagen och det var så kul att åka skridskor med tjejerna. Det var typiskt amerikanskt med massvis med folk på isen varav de flesta inte kunde åka skridskor alls, så kul! Och jag fick inte direkt någon chans att åka så mycket själv, spenderade större delen av tiden med att hålla i E och lyfta upp henne när hon ramlade, vilket var ganska ofta, haha! Men det var jättekul, jag blir alltid lika glad av att snöra på mig ett par skridskor och kliva ut på isen igen. Ibland saknar jag verkligen att spela hockey!

Måndagskvällen spenderade jag med Marco och hans kompis Meg. Vi satt i Kerry Park och pratade, bara njöt av livet som man bara kan göra där. Vid kl 10.30 pm bestämde vi oss på impuls att åka ner till the ferry-station och ta en färja till Bainbridge Island, det ser alltid så vackert ut när färjorna kommer och går på kvällen. Så vi satt oss på en buss, går dit och missar precis den sista färjan på kvällsschemat, så nästa gick inte förrän 12.15 på natten och då skulle vi inte vara tillbaka förrän vid 2, vilket kändes alldeles för sent på en vardag. Istället promenerade vi längs the waterfront, stannade vid vattnet nära parisehjulet och pratade minnen och om hur underbart Seattle är och deppade över att Marco åker härifrån.

Idag tisdag tog jag lite sovmorgon, eller jag vaknade när tjejerna satt och åt frukost, låg kvar i sängen och började fundera över livet och kunde inte somna om. Började planera i huvudet lite grann inför jul och nyår, längtar så otroligt mycket tills dess!! Det var i alla fall skönt att bara ligga och vila ett tag, började slumra lite igen vid halv 11 så då bestämde jag mig för att kliva upp och äta ägg på knäckebröd med Kalles kaviar som jag köpte på Ikea, åååååh sååå goooootttttt!!!!!

Arbetsdagen idag bestod av att ta E på simmningen och sedan åkte vi med en annan tjej i simklassen och hennes mamma hem till dem för en playdate. Sedan hämtade vi A och en av hennes kompisar för ännu en playdate. Det var alltså en lätt arbetsdag idag! Nu sitter jag uppe utanför tjejernas rum efter att ha nattat dem. Mina värdföräldrar har lite andra föräldrar över på besök så jag "jobbar" just nu med att bara vara här i beredskap och ta hand om tjejerna ifall de vaknar. Jag klagar inte, ger mig själv tid att uppdatera er lite här om vad jag har för mig under dagarna. Hur mina tankar och känslor går som är dock ett kapitel för sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar